Kurumsal İtibar Yönetilebilir mi?
Kurumsal itibarın yönetilmesi bir yaşam tarzıdır.
Kurumsal itibar, kurumsal sistemler içinde özellikle insan kaynakları, finans, satış, pazarlama, üretim süreçleri gibi yönetilmez.
Kurumsal itibarın yönetilmesi daha çok şirketin kültür ve değerlerinin bir yaşam tarzına dönüştürülmesi olarak ele almak gereklidir.
İtibar yönetimi için politikalara ihtiyaç vardır.
Süreçler bu noktada devreye girer.
Kurumsal itibarin yönetilmesi; bunu gözetleyenler, denetleyenler, olduğu zaman geçerlidir.
Şirketlerin koridorlarında elde sopa ile dolaşarak, hatta yönetim kurulu dahil genel müdürün, yöneticilerinin odalarına, sosyal alanlara kamera, ses cihazları yerleştirip ekrandan izleyerek “itibarsız” davranışta bulunanları tespit etmek ve cezalandırmak değildir insan ve itibar yönetmek.
Her düzeyde şirket çalışanın, yanlış uygulamaları düzeltmek için zaman ayırması ve çaba gösterdiği ortamdır. Kurumsal itibarın yönetilmesi.
Ayrıca, şirketlerde özellikle İnsan kaynakları ve Kalite yöneticilerinin şirket ve sermayedarların sırlarını paylaşması kurumsal itibarin yönetilememesidir.
Kurumsal itibarin yönetilebilmesi için Uluslararası İletişim Danışmanları Birliği’nin bir çok reçetesi mevcut. Bunlardan bir tanesini paylaşmakta yarar görüyorum.
1-İnsan Kaynakları ve Kurumsal İletişim süreçlerinin tekrar gözden geçirilmesi
2-Yönetim Kurulu düzeyinde bir kişinin sorumlu olması
3-Olumsuz haberlerle ilgili iletişime geçmek için aksiyon alınması
4-Tüm paydaşlarınızın bilgilendirilmesi
5-Stratejinizi ve Net aksiyon planların belirlenmesi
6-Rakiplerinizin neler yaptığını takip etmek
7-Sosyal medyayı diğer mecraların iyi kullanılması için plan yapılması
8-Dışardan profesyonel destek almak
9-Her bir çalışanı seçerken şirket itibarına uygun bir iş yapıp yapmadığından emin olun.
Çünkü, her bir ÇALIŞAN, YÖNETİCİ ve çözüm ortakları ŞİRKET İTİBARINDAN sorumludur.
Sevgiyle paylaştım