İZMİR TANITIM VAKFI ve GELECEK
” Hakikat , halkın çoğunluğu veya tamamı ona inansa da inanmasa da değişmez. ” G. Bruno
Bu hafta yapılan İzmir Büyükşehir Belediyesi Meclis toplantısında Adalet ve Kalkınma Partisi’nin red oylarına rağmen oy çokluğu ile kabul edilen İzmir Tanıtım Vakfı’na aktarılacak bütçeye değinmeden önce İzmir Büyükşehir Belediyesinin paydaşları ile birlikte hazırladığı 2020-2024 Stratejik Planında öne çıkan bazı noktaları paylaşmakta fayda olduğunu düşünüyorum.
Bakın planda neler var.
1- İzmir ekonomisini yenilikçi ve girişimci bir ekosisteme kavuşturmak ve şehrin coğrafi karakterine yaslanarak geliştirmek .
2- Dünya kenti İzmirin tanıtım ve turizmi desteklenerek dünya ölçeğinde bir buluşma merkezi olması sağlamak.
3-İzmir’in yeniden Ege Akdeniz ve Dünya kültürlerinin üretim alanlarından biri haline getirmek .
4- İzmir’in yeni yatırımların teknolojik inovasyonların ve yaratıcı sanayilerin cazibe alanı haline gelmesi için uygun bir ekosistem oluşturmak.
5- Sürdürülebilir gelişme için ortaklıklar yerel ve ulusal ve küresel ortaklıklar ve farklı sektörler arasında uyumun teşvik edildiği bir iklim yaratmak.
6-İzmir Dünya kültür ve sanatlarının buluşma noktası haline getirmek.
7-Akdeniz de iş birliği yapılacak liman kenti sayısı 7 ye yükseltmek.
Yukarıda sadece 7 maddesini saydığım hedefler İZMİR’İN HEDEFLERİ.
İzmir’in marka şehir olabilmesi için ulusal ve uluslararası alanda tanıtımın yapılması gerekliliği aşikar.
Peki bugüne kadar yapılanların dışında İzmir gerçekten tanıtılabiliyor mu?
Yada merkezi hükümet İzmir’in tanıtımı için neler yaptı? Neler yapmayı taahhüt ediyor.
Bunu geçtiğimiz yıllar da EXPO sürecinde ve bizzat içinde olduğum FISU Universiade projesinde yaşadım.
Maalesef bir şey eksik o da GÜVEN.
Muhtemelen Tunç Soyer’in de Mecliste üzülmesi ve toplantıya devam etmemesinin nedeni.
Neden oy BİRLİĞİ ile değil de, oy çokluğu ile onaylandı İzmir’e değer katacak bu önerge?
Gelelim bahse konu olan İzmir Tanıtım Vakfına
Bakın Vakfın amacı ne?
Yasal izinleri alarak;
1- İzmir’in turizm potansiyelini artırmak .
2-Turistik değerlerini korumak ve geliştirmek .
3- İzmir’i ulusal ve uluslararası düzeyde tanıtmak , kentin tanıtım politikalarını oluşturmak ve uygulamak kongre turizmini geliştirmek.
Vakfın yönetiminde kimler yada hangi kurumlar var?
Vakfın başkanlığını Tunç Soyer yapıyor. İzmir Valiliği, İş İnsanlarını temsilen İzmir Ticaret Odası, Sanayicileri temsilen Ege Bölgesi ve Sanayi Odası, Seyahat Acentelerini temsilen TÜRSAB, Kongre turizmi konusunda paydaşları temsilen dernekler ve İzmir’in en büyük otellerinin üst yöneticileri.
Yani Vakıf yönetimi İzmir mozaiği her kesim temsil edilebiliyor.
Belki de bilim dünyasından da yönetime katkı istenecektir. Ya da başkaca kurumlar kuruluşlar vakıfın içinde yer alacaktır.
Halkın çoğunluğu inanmış şehrin anahtarını 5 yıllığına Sn. Tunç Soyer ve ekibine vermiş.
Meclis çoğunluğunu elinde olduğuna göre bu konu İzmir’in geleceğini ilgilendiren bir konu İZMİRİN Tanıtımı . İZMİRİN GELECEĞİ.
Bu tanıtım faaliyetleri ile birlikte uluslararası büyük organizasyonları İzmir’e taşımak elimizde.
Yeni ticari limanlara ulaşmak elimizde.
Yabancı sermayenin yatırım yapması mümkün.
Bir şeye ihtiyacımız var o da Takım Oyunu, TOLERANS, HOŞGÖRÜ pozitif düşünce ve Güven.
Hakikat ” İzmir’in tanıtımı ve İzmir’e sağlayacağı katma değer” bu tek ve net ise dileriz , bilimin ışığında akıl yolu ile objektif değerlendirerek “OY BİRLİĞİNİ ” çokça göreceğimiz günler olsun
Sevgiyle paylaştım.