Son Haberler

FabLab Ödemiş, sağlık çalışanları için nöbette

FabLab Ödemiş, sağlık çalışanları için nöbette
  • 4 Nisan 2020 01:28
  • A+
    A-

Ödemiş Belediyesi’nden sağlık çalışanlarına yüz siperliği

 

Koronavirüs (COVID-19) salgınına karşı önlemlerini alan Ödemiş Belediyesi, halkın sağlığı için fedakarca mücadele veren sağlık çalışanlarının sağlığının korunmasına destek amacıyla yeni bir çalışma başlattı. Ödemiş Belediyesi FabLab’da üç boyutlu yazıcılarla yüz siperliği üretimi başladı.

FabLab Ödemiş, sağlık çalışanları için nöbette

Koronavirüs salgınına karşı kent genelinde dezenfeksiyon faaliyetlerini aralıksız sürdüren, işyerlerinin kapanması nedeniyle mağduriyet yaşayan ihtiyaç sahibi vatandaşlara sıcak yemek desteği sunan Ödemiş Belediyesi, sağlık çalışanları için harekete geçti. Ödemiş Belediyesi bünyesindeki FabLab’da bulunan üç boyutlu (3D) yazıcılarla yüz siperliği üretimi yapılıyor. Devlet Hastanesi, Aile Sağlığı Merkezleri ve Belediye Sağlık İşleri Müdürlüğü çalışanlarına verilen yüz siperliklerinin üretimine gece-gündüz devam ediliyor.

 

Başkan Eriş: “Gün dayanışma günü”

“Gün dayanışma günü” diyen Ödemiş Belediye Başkanı Mehmet Eriş, “Bugünleri birlik-beraberlikle, fedakarlıkla geride bırakacağız. Kriz Belediyeciliği ile hem kent genelindeki genel kullanım alanlarında tedbirlerimizi sürdürüyoruz, hem de bu süreçte yaşanan mağduriyetleri en aza indirmek için vatandaşlarımıza destek sunuyoruz. Her gün mutfağımızda hemşehrilerimizin de katkılarıyla dayanışmanın en güzel örneği yaşanıyor.

Hemşehrilerimizin yardımına koşarken bir yandan hepimiz için fedakarca görevde olan sağlık çalışanlarımızın sağlığının korunmasını da düşünüyoruz.

Bu amaçla Belediyemiz bünyesindeki FabLab’da siperli maske üretimini üç boyutlu yazıcı teknolojisi ile gerçekleştiriyoruz. Hastanemize, aile sağlığı merkezlerimize ve belediyemizin sağlık çalışanlarına maskelerimizi ulaştırmaya başladık. Üretim aralıksız devam ediyor. Biz hepimizin sağlığı için buradayız, hemşehrilerimiz lütfen mecbur kalmadıkça dışarıya çıkmasınlar. Dayanışmayla, tedbirlerimizi eksiksiz alarak hep birlikte başaracağımıza yürekten inanıyor, tüm hemşehrilerimize sağlık dolu günler diliyoruz” şeklinde konuştu.FabLab Ödemiş, sağlık çalışanları için nöbetteFabLab Ödemiş, sağlık çalışanları için nöbette

Bu haber ilgini çekebilir ->  [Image "Header+-+Brand+Strategy.png"] Six years ago, I shared my 16 Rules of Brand Strategy, a list of tenets to build or test your company’s strategy. That article went viral and is still referenced today more than any of my other pieces. But consumers and culture have changed a great deal, so it’s time to write some new rules. Consider the original 16 rules to be the cost of entry. They are now the baseline requirement for brand building. This new and revamped list is how you build on that foundation and level up to greatness. You will quickly see that these rules are not only valuable for brands but can (and should) inform product, UX, sales, marketing, PR, HR and nearly every other business activity. 1. Don’t rebrand the product when you can rebrand the problem. Rebranding the product puts you in a consideration set with other products, but rebranding the problem can put you in a consideration set of one. EVRYMAN reframed the problem of therapy from “finding yourself” to “creating yourself” before they positioned their product. Cofertility rebranded the problem of fertility from “egg freezing and donation” to “touching human lives” in order to make their product newly relevant. We recently helped a client in the debt relief industry rebrand the problem of owing money. Debt relief is a murky category with shady players, and while we understood the tremendous integrity that our particular client was built with, we knew it made no sense to say, “Hey, trust us! We’re the good guys!” (a very common mistake many brands make). Instead, we dug deep in our psychographic research and saw something remarkable — when people go into debt, they become the debt. Their entire identities are reduced to one dimension: They no longer identify with their hobbies, they stop going to family functions, stop volunteering, stop enjoying time with friends, stop taking pride in their work, stop planning their lives. They lose what makes them human, and understanding this was the real brand opportunity. The brand wasn’t about an honest debt relief company with good products, although that was very true, the brand was about re-dimensionalizing people. We reframed the problem of “debt” to the problem of “losing selfhood.” And that is the concept we built their entire strategy on. Immediately, their rebranded ads, messaging and positioning saw a huge uptick, while the culture of the company evolved toward a singular vision that guided every decision toward a common goal. Think clearly about what you’re branding, because sometimes there is something much bigger than just the product — Read the rest on Medium [Image "CTA+Alt+%283%29.png"]
ZİYARETÇİ YORUMLARI

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

BİR YORUM YAZ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.