Son Haberler

Buca Belediyesi kadına yönelik şiddeti masaya yatırdı

Buca Belediyesi kadına yönelik şiddeti masaya yatırdı
  • 26 Kasım 2024 11:08
  • A+
    A-

Buca Belediyesi, şiddetin temel nedeni olan toplumsal cinsiyet eşitsizliği ile kadına yönelik şiddete karşı hukuki mücadele yollarını masaya yatırdı.

Buca Belediyesi Kadın Aktivite Merkezi’nde, Kadına Yönelik Şiddete Karşı Uluslararası Mücadele Günü kapsamında “Kadına Yönelik Şiddet ve Toplumsal Cinsiyet” konulu panel düzenlendi. Panele konuşmacı olarak Avukat Zeynep İlayda Karadağ ve Avukat Zübeyde Aksay katıldı.

Buca Belediyesi kadına yönelik şiddeti masaya yatırdı

Buca Belediyesi kadına yönelik şiddeti masaya yatırdı

6284 SAYILI KANUN KADINLARIN TEK DAYANAĞI

 

Kadına yönelik şiddete karşı hukuki mücadele yollarını anlatan Avukat Zeynep İlayda Karadağ, “6284 Sayılı Kanun, herhangi bir şiddet durumunda kadınların tek dayanağıdır. Bu kanun, şiddete uğrayan veya şiddete uğrama tehlikesi olan kadını korur. Kadınlar, tehlike ve tehdit altında bulunduğu anlarda bile kendileri için koruma kararı aldırabilir. Sonuçlanan veya sonuçlanması muhtemel olan şiddet türlerinde de 6284 Sayılı Kanun uygulanır. Yani şiddetle sonuçlanan bir eylem olmasına gerek yok” dedi. Karadağ, şiddete uğrayan kadınların Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler İl Müdürlükleri, Alo 183 telefon hattı, sağlık kuruluşları, polis ve jandarma, savcılık, belediyelerin kadın danışma merkezleri ve baroları arayabileceklerini sözlerine ekledi. Avukat Zübeyde Aksay ise toplumsal cinsiyet kavramı üzerinde tarihten bugüne gelen süreci anlatarak, cinsiyet eşitliğine yönelik farkındalık yarattı.

Bu haber ilgini çekebilir ->  [Image "Header+-+Brand+Strategy.png"] Six years ago, I shared my 16 Rules of Brand Strategy, a list of tenets to build or test your company’s strategy. That article went viral and is still referenced today more than any of my other pieces. But consumers and culture have changed a great deal, so it’s time to write some new rules. Consider the original 16 rules to be the cost of entry. They are now the baseline requirement for brand building. This new and revamped list is how you build on that foundation and level up to greatness. You will quickly see that these rules are not only valuable for brands but can (and should) inform product, UX, sales, marketing, PR, HR and nearly every other business activity. 1. Don’t rebrand the product when you can rebrand the problem. Rebranding the product puts you in a consideration set with other products, but rebranding the problem can put you in a consideration set of one. EVRYMAN reframed the problem of therapy from “finding yourself” to “creating yourself” before they positioned their product. Cofertility rebranded the problem of fertility from “egg freezing and donation” to “touching human lives” in order to make their product newly relevant. We recently helped a client in the debt relief industry rebrand the problem of owing money. Debt relief is a murky category with shady players, and while we understood the tremendous integrity that our particular client was built with, we knew it made no sense to say, “Hey, trust us! We’re the good guys!” (a very common mistake many brands make). Instead, we dug deep in our psychographic research and saw something remarkable — when people go into debt, they become the debt. Their entire identities are reduced to one dimension: They no longer identify with their hobbies, they stop going to family functions, stop volunteering, stop enjoying time with friends, stop taking pride in their work, stop planning their lives. They lose what makes them human, and understanding this was the real brand opportunity. The brand wasn’t about an honest debt relief company with good products, although that was very true, the brand was about re-dimensionalizing people. We reframed the problem of “debt” to the problem of “losing selfhood.” And that is the concept we built their entire strategy on. Immediately, their rebranded ads, messaging and positioning saw a huge uptick, while the culture of the company evolved toward a singular vision that guided every decision toward a common goal. Think clearly about what you’re branding, because sometimes there is something much bigger than just the product — Read the rest on Medium [Image "CTA+Alt+%283%29.png"]
ZİYARETÇİ YORUMLARI

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

BİR YORUM YAZ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.