Son Haberler

Avrupa İzmir’i dinledi

Avrupa İzmir’i dinledi
  • 9 Aralık 2020 10:34
  • A+
    A-

 

İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Tunç Soyer, Başkanlık Divanı üyesi olduğu Avrupa Konseyi Yerel ve Bölgesel Yönetimler Kongresi’nin çevrimiçi toplantısında konuştu. Küresel ısınma ve biyolojik çeşitlilik kaybının yanı sıra Covid-19’un da insan uygarlığını tehdit ettiğini söyleyen Soyer, “Herhangi bir insani krize karşı mücadelenin dayanışma içinde birlikte yapılabileceğine inanıyorum. Bu krizleri yerel, ulusal ve uluslararası düzeyde koordinasyon ve işbirliği ile aşabiliriz” dedi.
İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Tunç Soyer Avrupa Konseyi Yerel ve Bölgesel Yönetimler Kongresi’nin düzenlediği “Covid-19: Ön Cephede Yerel ve Bölgesel Yönetimler” konulu toplantıda konuştu. Krizle mücadelede yerel ve bölgesel yönetimlerin rolünün tartışıldığı toplantı Avrupa Konseyi liderlerini, ulusal hükümetlerin temsilcilerini ve yerel yöneticileri bir araya getirdi. Toplantıda konuşan Başkan Soyer, İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin pandemi ile mücadelede üstlendiği aktif rolü ve etki uyandıran başarılı çalışmaları anlattı.
47 üye devletten 150 binin üzerinde yerel yönetimi temsil eden Kongre’nin Başkanlık Divanı’nda 17 yerel siyasetçi bulunuyor. Tunç Soyer Kongre’nin Başkanlık Divanı’nda Türkiye’den seçilmiş tek siyasetçi olarak görev yapıyor.
Katılımcılık vurgusu
Toplantıda küresel ısınma ve biyolojik çeşitlilik kaybının yanı sıra Covid-19 salgınının da insan uygarlığını tehdit ettiğini söyleyen Soyer, “Herhangi bir insani krize karşı mücadelenin dayanışma içinde birlikte gerçekleştirilebileceğine inanıyorum. Bu krizleri yerel, ulusal ve uluslararası düzeyde koordinasyon ve işbirliği ile aşabiliriz” dedi.
Salgınla beraber kurumsal bir yeniliğe imza atarak Kriz Belediyeciliği’ne geçtiklerini söyleyen Soyer, “Kriz Belediyeciliği kapsamında ilk olarak belediye operasyonları ve hizmetleri için yeni süreçler tanımladık. İkincisi, daha katılımcı karar alma, yürütme ve danışma organları oluşturduk. Üçüncüsü, şehirdeki dayanışmayı güçlendirdik. Kriz Belediyeciliği’nin özünde çok paydaşlı bir katılım sürecinin işletilmesi var. Bu kapsamda belediye, sivil toplum, vatandaşlar ve diğer kamu kurumları arasında etkin bir iletişim ağı işlettik. Bu, şehir içinde hızlı bir bilgi akışı sağladı. Bu şekilde, mali kaynaklar ve insan kaynağı, vatandaşların, özellikle savunmasız toplulukların yararına etkin bir şekilde tahsis edildi” şeklinde konuştu.
“Dijital şehir meydanında bir araya getirdik”
Pandeminın başında tüm İzmirlileri bizzat sosyal dayanışmaya davet ettiğinden söz eden Soyer, “Dijital ortamda kurduğumuz kent meydanı olan Biz İzmir ile belediye, vatandaş, sivil toplum ve diğer kamu kurumları arasında hızlı bir bilgi akışı oluşturduk ve başta dezavantajlı gruplar olmak üzere tüm ihtiyaç sahiplerine ekonomik ve insani yardımın etkin biçimde ulaştırılmasını sağladık. Örneğin vatandaşlar, ihtiyacı olanlara gıda paketleri bağışlamak için çevrim içi platformlarımızı kullandılar. Toplamda iki yüz binden fazla paket dağıtıldı. Vatandaşlar da bu paketlerin hazırlanmasında ve dağıtımında gönüllü oldu. Belediyenin Hemşehri İletişim Merkezi (HİM) aracılığıyla gönüllüler ve belediye çalışanları, acil ihtiyaçlarını karşılamak için yaklaş ık yarım milyon vatandaşla iletişime geçti. Yaşlılar için alışveriş yapmak üzere bin yüz gönüllü kaydoldu. Bunlar, Kriz Belediyeciliği modeli altında üretilen birkaç dayanışma örneğidir” şeklinde konuştu.
Hem bu yaklaşımın hem Covid-19 ile mücadele etmek için atılan tüm adımların ayrıntılı şekilde anlatıldığı bir İzmir Dirençlilik Eylem Planı oluşturdukları vurgulayan Soyer, “Bu eylem planı, gelecekteki olası krizlere daha hazırlıklı olmamıza yardımcı olacak” dedi.
Üst düzey katılım
Avrupa Konseyi Genel Sekreteri Marija Pejcinovic-Buric, Almanya’nın Avrupa İşlerinden Sorumlu Bakanı Michael Roth, Yunanistan’ın Avrupa İşlerinden Sorumlu Bakanı Miltiadis Varvitsiotis’in de konuşmacılar arasında olduğu toplantıya, İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Tunç Soyer’in yanı sıra çok sayıda Avrupa kentinin belediye başkanı katıldı.
Bu haber ilgini çekebilir ->  [Image "Header+%281%29.png"] Read on Medium Hey, I’m Alex Hollender. For the past 5 years I’ve worked as a UX designer on the Readers Web team at the Wikimedia Foundation. Each designer at the foundation is part of a product team, and focuses on a different experience/platform (for example: there’s an Apps team that works on the iOS and Android apps, an Editing team that works on editing tools, a Language team that works on language support & translation tools, and several others). The Readers Web team is responsible for the reading experience on the web, and for maintaining the entire mobile website (which is actually separate from the desktop site). In 2019 we began to work on a series of improvements to the desktop website, which launched this past January. Below are my notes on the project and process. 2004–2019 We have to go back in time a little to properly frame this story. Back to 2004, which was the last time Wikipedia’s interface changed significantly. Mark Zuckerberg had just launched TheFacebook, Gmail had just come out, and there were no smartphones (the first iPhone would come out 3 years later). Also CSS was much more limited, so websites were more simple. Two popular computers were Dell’s Dimension 2400 desktop, and their Latitude D505 laptop. For almost everyone using it, Wikipedia looked like this: [Image "Wiki+1.png"] In 2010, a bunch of changes were made to increase the usability of Wikipedia for new editors (notes), and in 2015 the editing experience was again significantly improved with the introduction of the Visual Editor. However, the general layout, and specifically the reading experience, stayed largely the same between the 2004 update, and 2019, where this story begins. However computers changed a lot between 2004 and 2019. Namely, screens got a lot smaller, and a lot larger. And while our team had built a mobile site to accommodate smaller screens, we hadn’t really done anything to improve the website for the growing desktop and laptop screens: [Image "Wiki+2.png"] In other words, Wikipedia — a major, legacy website (top 10 ranked, for 10+ years) — had an interface that hadn’t been changed for 15 years. And then one day the Chief Product Officer came to our team (1 product manager, ~6 engineers, 1 quality assurance person, ½ a scrum master, ½ a data analyst, ½ a community liaison, and myself), and tasked us with making significant improvements. It might honestly be a once-in-the-history-of-the-internet kind of situation. Exciting, but rather difficult… Unlock the full story — plus millions more — for less than $1/week when you become a Medium member. Join Medium
ZİYARETÇİ YORUMLARI

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

BİR YORUM YAZ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.