Sosyal Medya Başkanları

  • 29 Nisan 2014 16:59
  • A+
    A-

Sosyal Medya Başkanları

Yeni mecra yeni medya… Sosyal Medya…

Koltuklarına oturan başkanları artık sosyal medya aracılığı ile takip edebiliyoruz.

Biraz abartılı ama olsun n’apalım, biz Türk milleti olarak bazen işin b*kunu çıkarmadan yapamıyoruz.

Sosyal medya diyince başkanların/danışmanların aklına wc ziyareti harici her nefes alış/verişin paylaşılması geliyor.

REKLAM ALANI

Hatta o kadar ileri gidiyoruz ki, bir cenazede cenaze namazı kılarken İzmir metropol ilçelerinden birinin belediye başkanının fotoğrafı twitter’da paylaşılıyor. “Merhumu ebedi yolculuğuna uğurluyoruz” diye…

Evet bence de YUHHH !!!

Cenaze namazı esnasında çekilen bir fotoğrafı paylaşmak? Mesaj nedir? Kimedir?

Sosyal medya iyidir ama sağlıklı kullanılır ise… Halkın içinde bir belediye başkanı olmak iyidir ama b*kunu çıkarmadan…

Ben başkanım, sempatik olayım diye, ne medyanın maymunu olsunlar ne de sosyal medyanın…

İzmir’de siyasilerin sosyal medya karnesi fena değil… Mesela milletvekillerinden sosyal medyayı en doğru ve aktif olarak kullanan isim Alaattin Yüksel… Bu performansı aslında bilişim mesleğinden gelen Erdal Aksünger‘den beklerdim ama Alaattin Yüksel’in kendisi/danışmanı oldukça aktif ve yerinde kullanıyor.

Buca Belediye Başkanı Levent Piriştina, sosyal medyayı tam yerinde ve etkin kullanan bence tek belediye başkanı… Karşılıklı iletişim kurulabilen, search yapıp hakkında yazılanları cevaplayan bir ekibi var. Bu konuda diğer başkanlardan 4-5 adım önde gidiyor bence.

Seferihisar Belediye Başkanı Tunç Soyer‘i de yabana atmamak lazım… En az Piriştina kadar etkin kullanıyor. Adaylık sürecinde sosyal medyaya demir atan başkanlardan biriydi ve oldukça güzel/farklı çalışmalara imza attı.

Karşıyaka Belediye Başkanı Hüseyin Mutlu Akpınar ise başkan adaylığı ve öncesinde sosyal medyayı sağlıklı kullanan bir siyasetçiydi. Seçildikten sonra, yoğunluğundan olacak, artık çok fazla ilgilenemiyor. Zira çoğu paylaşımları bir haber bülteni/ilan duvarı şeklinde kullanılıyor. Ama İzmir’de sosyal medyayı kullanan/kullanmaya çalışan başkanların içinde ilk sıralarda… Bazen maksadı aşan paylaşımları olsa da…

Bornova Belediye Başkanı Olgun Atilla da bu kervana dahil olan başkanlardan aslında… Ama o da genel olarak ilan/duyuru panosu gibi kullanmayı tercih ediyor sosyal medyayı.

Başkanların/danışmanların unutmaması gereken bir durum var. “Sosyal Medyaya Düşmek” diye bir tabir vardır. Paylaştıkları bir fotoğraf/yorum/durum bir anda onların imajını sosyal medyada yerle bir edebilir.

Nereden mi biliyorum?

İzmir’de sosyal medya deyince akla gelen tek kurum olduğumuz için… Kriz yaratmak/çözmek konusunda tecrübeli olduğumuz için!

Bir fotoğraf karesi ile, bir video ile, bir hashtag çalışması ile, bir yer bildirimi ile karizması/kampanyası yerle bir olan siyasetçiler azımsanamayacak kadar çok…

Sosyal medya bir silah… Önemli olan namlunun kime doğru çevrildiği ve tetiğin kimin elinde olduğu…

Örneğin;

Halkın içinde olduğunu göstermek için lokantada yemek dağıtan bir belediye başkanına sosyal medyada 2 farklı gözle bakılabilir;

1- Helal olsun başkan! Sen gerçekten halkın başkanısın, bunu hissettiriyorsun, var ol nur ol!

2- Başkan, bunlar reklam kokan hareketler! Bırak yemek dağıtmayı kaldırımlardaki işportacılardan, sineklerden ve pis kokan çöplerden kurtar bizi. Seni aşçı olman için değil, başkan olman için seçtik.

Bu 2 örnek sosyal medyanın ne işe yaradığını sanırım daha net anlatmıştır.

Ne dedik? Önemli olan tetiğin kimde olduğu ve namlunun kimlere doğru çevrildiğidir.

 

* Karabağlar Belediyesi, Konak Belediyesi, Bayraklı Belediyesi, Balçova Belediyesi ve Bayındır Belediyesi’nin sosyal medya karnelerine daha sonra bakacağız.

* Başkan Aziz Kocaoğlu’nun twitter hesabında bazı hareketlenmeler var. Takipteyim, bu konuyu ayrıca paylaşacağım sizinle.

ZİYARETÇİ YORUMLARI

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

BİR YORUM YAZ

Bu site, istenmeyenleri azaltmak için Akismet kullanıyor. Yorum verilerinizin nasıl işlendiği hakkında daha fazla bilgi edinin.