SARIGEDİK: REKLAMCILIĞIN LOBİSİ NEREDE?
Covid-19’un ekonomik etkisini derinden hisseden reklamcılık sektörüne ilişkin Emre Sarıgedik’ten dikkat çekici bir çıkış geldi.
Koronavirüs nedeniyle yaşanan ekonomik problemler karşısında birçok sektör, kendi geleceğine yönelik önlemler almaya çalışırken, reklamcılık sektöründeki sessizliğe SBA Reklamcılık Kurucusu Emre Sarıgedik tepki gösterdi.
Sarıgedik, “Dünya çapında koronavirüs nedeniyle yaşanan ekonomik kayıpları belki de en çok hissedenler biz reklamcılarız. Küresel ve bölgesel fuarlar iptal edilince reklamcı kaybediyor. Reklamveren firmalar ekonomik zarar görünce reklamcı kaybediyor. Neredeyse her sektörün kaybından etkilenen bir sektörümüz var. Reklamcılar bu şartlarda değil yeni reklamlar almak, halihazırda alması gereken ödemelerini bile alamazken nasıl ayakta kalacak? Bugün birçok sektörde önde gelen temsilciler, kendi sektörleri için lobi faaliyetleri yaparken reklamcılığın sahada bir lobisinin olmayışı düşündürücü.” ifadelerini kullandı.
Sektörün dernek ve oda komiteleri bazlı temsilcilerinin, bu soruna yeterince dikkat çekemediğini belirten Sarıgedik, sözlerini şöyle sürdürdü:
“Reklamcılar olarak neredeyse herkesin sesini duyururken, bir tek kendi sesimizi duyuramıyor oluşumuzu trajik buluyorum. Dernek ve oda komitelerini bu noktada açıkça görevlerini yapmaya davet ediyor ve kendilerine ‘Bugün değilse ne zaman?’ diye soruyorum.
Sarıgedik ayrıca virüs nedeniyle yaşanan can kayıplarından duyduğu üzüntünün de altını çizdi.