Meclis’te “monoray” krizi
Büyükşehir Belediye Meclisi Nisan ayı oturumu Meclis Başkan Vekili Sırrı Aydoğan yönetiminde gerçekleşti. İhtisas Komisyonları seçimlerinin gerçekleştiği toplantının dilek ve temenniler bölümünde ise AK Parti Grup Başkan Vekilli Bilal Doğan, Büyükşehir Belediyesi’nin yapımından vazgeçtiği monoray projesiyle ilgili konuşma yaptı. Doğan, 2013 yılında Türkiye’nin ilk monorayının İzmir’den yola çıktığının ilan edilmesine karşın sonunun hüsran olduğunu söyledi. Büyükşehir Belediyesi’nin pek çok projede çok sayıda ihale yaptığı, proje yapma konusunda yetersiz olduğunu öne süren Doğan kentin proje çöplüğüne çevrildiğini öne sürdü. Doğan konuşurken CHP Grubu’nun bir kısmı salon dışına çıktı. Monorayla yapılacak havadan ulaşımın havada kaldığını belirten Doğan, sözlerini şöyle sürdürdü:
“Projenin hazırlanması için ödenen 970 bin TL çöpe gitti. Bu rakam kamu zararı mıdır? İzmir’de iptal olan monoray İstanbul’da yapılmaya başlandı. Projenin pahalı ve verimlilikten uzak olduğu gerekçesiyle iptal edildiği duyuruldu. Yanlış hesap Bağdat’tan döndü. Fuar İzmir’e otobüsten başka ulaşım yok. Çare bulunamadı. Alternatif olarak sunulan tramvay, çözüm değildir. Sadece fuar zamanı çalışacak projeye kentin milyon TL’lerini harcamak yersizdir. Bunun yerine Üçkuyular- Gaziemir arasında, Karabağlar Yeşillik Caddesi’nden Havaalanı’na raylı sistemle birbirine bağlanabilir. Monoray’ın güzergahı üzerinde yerleşim alanı yok denecek azdır. Harcanan para boşa gidecektir. Kamulaştırmaya da para harcanacaktır. Zararın neresinden dönürse kardır. Kentin önceliği monoray gibi projeler değildir. Daha fazla insan taşınan metro ve raylı sistem yatırımlardır. Bu hüsranın nedeni İzmir’in yerel yöneticilerinin kentini tanımamasıdır. Bu kentin yerel yönetimi yerinde saymaya devam mı edecek?” dedi.
Meclis Başkan Vekili CHP’li Sırrı Aydoğan ise Doğan’ın bazı eleştirilerinin insafsız ve gaddarca olduğunu söyledi. Aydoğan, “Bu hesap meselesidir. Monoray, tramvay. Moskova, Londra, Paris metroları 1900’lü yıllarda başladı. En uzun hat bu kentlerde 121 kilometre. İzmir 12 yılda bunu geçti. Üç dört yıl sonra bu iki katına çıkacak. İstanbul umarım monoray projesini bitirir. Ama İstanbul ulaşımsorunun çözemedi. Gönlümüz çözülmesini isterdi. İzmir’de gelmiş geçmiş en büyük hizmetlerin yapıldığı dönem bu dönemdir. İncelerseniz teşekkür edeceğinizi düşünüyorum” dedi.