İzmir’de fuarcılık işte böyle büyüdü
Fuarcılık sektöründeki “iller arası rekabet” İEKKK’da masaya yatırıldı. Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu, İzmir’in başarılı fuar organizasyonlarına başka kentlerin talip olduğu yönündeki değerlendirmeleri “İzmir’den bu fuarlar kaçmıyor ve burada büyüyorsa, Büyükşehir Belediyesi’nin risk almasıyla, rekabet etme azmi ve iradesiyle oldu. Bunu yaparken milyonlarca lira zararı göz önüne aldık” şeklinde yanıtladı. Görevde olduğu sürece fuarcılığı desteklemeyi sürdüreceğini belirten Başkan Kocaoğlu, “Çünkü fuarların kente neler kattığını çok iyi biliyoruz” dedi.
İzmir Büyükşehir Belediyesi öncülüğünde 2009 yılında kurulan, kent ekonomisinde belirleyici rol oynayan kurum ve kuruluşların temsilcilerinin üye olarak yer aldığı İzmir Ekonomik Kalkınma Koordinasyon Kurulu (İEKKK), 72. toplantısını Tarihi Havagazı Fabrikası’nda gerçekleştirdi. Yaz sezonu nedeniyle verilen 2 aylık ara sonrasındaki ilk toplantı, İzmir’de hizmete alınan Türkiye’nin en kapsamlı akıllı trafik sisteminin tanıtıldığı bir sunumla açıldı. İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu, dünyanın birçok ülkesi akıllı kentler hedefine yürürken, İzmir’in de bu alanda önemli bir aşama kaydettiğini söyledi.
Büyükşehir Belediye Başkanı, özellikle yapımı süren Konak tramvayı nedeniyle olumsuz bir propaganda yapıldığına da dikkat çekerek, “Aynı kampanya Karşıyaka’da da yapılmıştı. Sistem tamamlanıp hizmete girdiğinde bu tartışmalar ortadan kalkacak” dedi.
Kurul toplantısında ağırlıklı olarak, İzmir’in gelişiminde öncü rol oynayan fuarcılık, turizm ve tarım sektörlerine ilişkin değerlendirmeler yapıldı. İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin yürüttüğü kalkınma modeli çerçevesinde kent ölçeğinde önemli gelişme gösteren bu üç sektörün son durumu ve geleceğe yönelik vizyon oluşturma önerileri masaya yatırıldı.
Gelinlik Fuarı rakipsiz kaldı
İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin kente kazandırdığı Fuar İzmir’le birlikte fuarcılıktaki çıtanın yükseldiği vurgulanırken, İzmir’deki başarılı fuarlarla aynı tarihlerde İstanbul’da da benzer fuarların düzenlemesine dikkat çekildi. Ege Giyim Sanayicileri Derneği Başkan Atınç Abay, İzmir’in özellikle gelinlik sektörünün üretim gücü ve Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu’nun verdiği destekle Gelinlik ve Abiye Fuarı’nda büyük başarı yakaladığını söyledi.
Son döneminde Kültürpark hollerine sığmaz hale gelen Gelinlik Fuarı’nın Fuar İzmir’le birlikte çıtasını daha da yükselttiğini dile getiren Abay, yıllardır aynı tarihlerde İstanbul’da yapılan Fashionist Fuarı’nın bu yıl yapılmaması yönünde karar alındığını, bunun da İzmir fuarcılığının bir başarısı olduğunu söyledi.
Türkiye Moda ve Hazır Giyim Federasyonu’nun geçmiş dönem başkanlarından Nedim Örün ise Fashionist organizasyonunun iptal edilmesiyle abiye sektörü olarak adlandırılan gece kıyafetleri üreticisinin de tamamen İzmir’deki fuara kaydığını dile getirdi. Örün, İzmir Gelinlik ve Abiye Fuarı’ndaki abiye sektörü katılımcısının gelinliği geçtiğini ve İstanbullu üreticilerin İzmir’deki fuara katılmasının çok önemli bir aşama olduğunu söyledi. 3800 m² ile başlayan Gelinlik ve Abiye Fuarı’nın 25 bin m²’ye dayandığını kaydeden Nedim Örün, “İZFAŞ’la birlikte kaliteyi düşürmemek adına artık daha fazla katılımcı almak yerine, katılım kriterlerini yükseltme kararı aldık” dedi.
Zararı göze aldık, fuarcılığı kalkındırdık
İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu da, isteyen her kentin istediği her sektörde fuar düzenleyebileceğini, İzmir’in dünya klasmanına çıkardığı Mermer ve Gelinlik fuarlarının bu rekabete yenik düşmediğini belirterek şunları kaydetti:
“Burada bizim teslim olmamamızın, mücadele edebilmemizin en büyük nedeni şu: İstanbul’da, Antalya’da bu fuarları özel sektör yapıyor. Burada ise İzmir Büyükşehir Belediyesi fuar şirketi İZFAŞ yapıyor. Göreve geldiğim günden bu yana, daha önceki belediye başkanlarımız gibi elimi taşın altına koyup, gerekli parayı harcayarak İzmir fuarcılığını büyütmeye çalıştık. İzmir’den bu fuarlar kaçmıyor ve burada büyüyorsa, bu, İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin risk almasıyla, rekabet etme azmi ve iradesiyle oldu. Bunu yaparken milyonlarca lira zararı göz önüne aldık. Dünyada hiçbir belediyenin böyle bir fuar tesisi yok. Biz burada olduğumuz sürece bu desteğe devam edeceğiz. Çünkü fuarların kente neler kattığını çok iyi biliyoruz. Ama sektör de bizi destekleyecek ki, birlikte büyüyelim. İzmir Ticaret Odası ve Ege Bölgesi Sanayi Odası kadar sektör temsilcilerinin de bu işe gönül vermesi lazım.”
İzmir tanıtımı otelleri doldurdu
Çeşme Turistik Otelciler Birliği (ÇEŞTOB) Başkanı Veysi Öncel ise Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu’nun dümene geçmesiyle büyük hareket kazanan İzmir Turizm Tanıtma Vakfı’nın (İZTAV) olumlu faaliyetlerinin meyvelerini verdiğini dile getirdi. Öncel, son dönemde Büyükşehir Belediyesi’nin sağladığı kaynak sayesinde İZTAV’ın çok büyük bir bütçe ayırarak İzmir’in tanıtımını gerçekleştirdiğini vurgulayarak, “Ben turizmci olarak çok mutlu oldum. Yüzde 45-50 olan doluluk oranımız bu tanıtımlardan sonra yüzde 65-75 seviyesine çıkmaya başladı. Çeşme’de, hatta Kuşadası’nda bile bu hissedilmeye başladı. Turizmci olarak bunları görmek mutluluk verici bir şey” diye konuştu.
İzmir’e benzemeye çalışın
Tire Süt Kooperatifi Başkanı Mahmut Eskiyörük ise İzmir’in tarım sektöründeki atılımını ve bunu sağlayan Büyükşehir Belediyesi öncülüğündeki İzmir modelini Türkiye’ye daha belirgin bir şekilde anlatmak gerektiğine dikkat çekti. Eskiyörük, “Türkiye’de her geçen gün alevlenen bir İzmir sevdası oluştu. Herkes İzmir’e gelmek istiyor. Ben de onlara ‘İzmir’e gelmenize gerek yok, İzmir’e benzemeye çalışın’ diyorum. İzmir Büyükşehir Belediyesi Türkiye’ye bir reçete yazdı. Tarımdaki sorunlar artık İzmir’in yol göstericiliğiyle aşılmaya çalışılıyor” dedi.