Başkan Arda’dan o haberlere ilişkin açıklama!
Gaziemir Belediye Başkanı Halil Arda, 22 belediye personelinin işe alımının iptali ile ilgili basında yer alan haberlere ilişkin açıklamalarda bulundu.
Halil Arda konuyla ilgili yazılı metinde;
“31 Mart Yerel Seçimleri’nde Gaziemir halkının oyları ile Gaziemir Belediye Başkanlığı görevine seçilmiş bulunmaktayım. Halkımıza vermiş olduğum sözün gereği olarak, Cumhuriyet ve Ulu Önder M. Kemal Atatürk’ün ilke ve devrimlerinin ışığında, parti ayrımı gözetmeksizin, ayrıştıran değil birleştiren bir anlayışla adil, tarafsız ve etkin hizmet ile görev yapacağımın kamuoyu nezdinde bilinmesini isterim.
Bu düşüncelerimin gereği olarak, demokratik kent yönetimi bilinci ile göreve başladığım kısa süre içerisinde yapmış olduğum incelemeler doğrultusunda, hukuki gerekçelere aykırı olarak işe alındığı tespit edilen 22 belediye personelinin iş akdi feshedilmiştir.
375 sayılı Kanun Hükmünde Kararname’nin Ek 20 nci maddesi kapsamında bulunan mahalli idare (belediye) şirketlerinde işçilerin işe alımı, işçilere ilişkin personel giderlerinin toplam giderler içindeki payına ilişkin üst sınırları, ilk defa işe alınacaklarda aranacak şartlara ilişkin usul ve esaslar 28.04.2018 tarih ve 30405 sayılı Resmi Gazetede yayınlanarak yürürlüğe giren 2018/11608 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı ile belirlenmiştir.
Bakanlar Kurulu Kararı’nın 5. maddesinin birinci fıkrası, “İdarelerin, şirket personeli de dâhil yıllık toplam personel giderleri, idarenin gerçekleşen en son yıl bütçe gelirleri toplamının her yıl, bir önceki yıla ilişkin olarak 4/1/1961 tarihli ve 213 sayılı Vergi Usul Kanununun mükerrer 298 inci maddesi uyarınca tespit ve ilan edilen yeniden değerleme oranında artırılması sonucu bulunacak miktarın yüzde kırkını aşamaz. Bu oran büyükşehir belediyelerinde yüzde otuz olarak uygulanır. Yıl içerisinde aylık ve ücretlerde beklenmedik bir artışın meydana gelmesi sonucunda personel giderlerinin söz konusu oranları aşması durumunda, cari yıl ve izleyen yıllarda personel giderleri bu oranların altına ininceye kadar idare şirketlerine yeni personel alımı yapılamaz.”düzenlemesini içermektedir. Yine 2018/11608 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı’nın 5. maddesinin üçüncü fıkrası uyarınca, birinci fıkrada belirlenen oranı aşan idareler tarafından İçişleri Bakanlığından izin alınmaksızın şirketlerine işçi alımı yapılamaz.
Gaziemir Belediye Başkanlığı’nın, 375 sayılı Kanun Hükmünde Kararname’nin Ek 20 nci maddesi uyarınca hizmet alımlarını yapmakta olduğu Gazi-Bel Ltd. Şti. personeli de dâhil olmak üzere personel giderleri yukarıda anılan Bakanlar Kurulu Kararı ile belirlenen yüzde kırk oranını aşmaktadır. Ayrıca %40 oranı aşıldıktan sonra işe alınan personel için bakanlık izni de alınmamıştır.
Ayrıca son dönemde Gazi-Bel Ltd. Şti. bünyesinde işe alınan personelin tamamı 2018/11608 sayılı Bakanlık Kurulu Kararı’nın 3. maddesi uyarınca “Destek Personeli” adı altında işe başlatılmış olup yine 3. madde ile idareye (belediyeye) hizmet sunmak üzere iş sözleşmesine dayalı olarak çalıştırılan ve “işçi” olarak tanımlanan personelle hiçbir ilgileri yoktur. Destek personeli olarak şirket bünyesinde işe alınan personelin, idare (belediye) hizmetlerinde çalıştırılması kanunen mümkün değildir.
Görev ve sorumluluk bilinci ile eşitlik ve adalet ilkelerinin gereği olarak gerçekleştirdiğimiz bu uygulamanın hiçbir parti, kurum ve şahısla ilgisi yoktur. Bundan sonraki süreçte de hak hukuk ve adalet ilkelerine sahip çıkacağımın ve hukuki olmayan bu gibi durumlar karşısında gerekli adımları atacağımın bilinmesini isterim.
Kamuoyuna saygıyla duyurulur” ifadelerini kullandı.