Son Haberler

İzmir Büyükşehir kriz belediyeciliğine geçti

İzmir Büyükşehir kriz belediyeciliğine geçti
  • 30 Mart 2020 22:42
  • A+
    A-

 

İzmir Büyükşehir Belediyesi, koronavirüs salgını nedeniyle kriz belediyeciliğini uygulamaya başladı.

Büyükşehir Belediye Başkanı Tunç Soyer, “İzmir Büyükşehir Belediyesi olarak Türkiye’de örneği olmayan bir uygulamaya imza atarak kriz belediyeciliğine dair yeni bir mevzuat ortaya koyduk” dedi.

İzmir Büyükşehir kriz belediyeciliğine geçti

 

İzmir Büyükşehir Belediyesi, koronavirüs salgınının ortaya çıkardığı sağlık, ekonomik ve sosyal sorunlara anında çözüm bulmak için yeni bir yapılanma modelini uygulamaya koydu. İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Tunç Soyer’in “kriz belediyeciliği” adını verdiği yeni yönetim modelinin çalışma esaslarını düzenleyen bir yönerge hazırlandı. Başkan Tunç Soyer, Kriz Yönetim Üst Kurulu ile ilk toplantısı internet üzerinden yaptı. Toplantıda, koronavirüsün ortaya çıkardığı olağanüstü koşullar masaya yatırıldı.

İzmir Büyükşehir kriz belediyeciliğine geçti

Belediyenin hızlı karar alması, devletin ilgili birimleriyle koordinasyon ve işbirliğinin sağlanması ve krizin en az zararla atlatılmasının hedeflendiğini belirten Tunç Soyer, “İzmir Büyükşehir Belediyesi olarak Türkiye’de örneği olmayan bir uygulamaya imza atarak kriz belediyeciliğine dair yeni bir mevzuat ortaya koyduk. Bu kriz ortamında anlık çözüm üretmeye çalışan belediyelere bu yönerge yol gösterecek” dedi.

Yeni görev alanları ortaya çıkıyor

Kriz belediyeciliği yönergesinin tüm belediye birimlerine mevcut işleyişin dışında yeni sorumluluklar yüklediğinin altını çizen Tunç Soyer, “Kriz belediyeciliği dediğimiz bu dönemde herkesin kendi yaptığı işin dışında yeni görevleri olacak. Örneğin, kriz belediyeciliği döneminde lojistik öne çıkıyor. Lojistik konusu normal şartlarda belediyecilikte ön planda değil. Bugün ise en temel çalışma alanlarımızdan biri. Sağlık ve eğitim de aynı şekilde. Kriz belediyeciliği yönergesi aynı zamanda ne zaman sonlanacağı belirsiz olan bu sürece karşı hazırlıklı olmamızı da sağlayacak. Bu süreç sağlıkla ilgili görülse de krizin ekonomik ve sosyal sonuçları da olacak. Belediyelere bu konularda çok iş düş&uum l;yor” şeklinde konuştu.

Başkan Tunç Soyer tüm yönetici ve bürokratlarına yeni dönemde aktif rol almaları konusunda uyardıktan sonra, “Bütün ezberleri bozmamız lazım. Asli belediyecilik görevlerimiz de asla kenara bırakmayacağız. Bu kriz bitince beklettiğimiz projelerimizin aksamadan yürüteceğiz” dedi.

Üç ana kurul var

Belediye ile bağlı kuruluşları ve tüm iştirak şirketleri kapsayan kriz belediyeciliği yönergesine göre, krizin yönetilmesiyle ilgili kararları hızlıca alıp uygulamaya geçebilmek için üç ana kurul oluşturuldu. Kriz Yönetim Üst Kurulu’nda belediye başkanı, genel sekreter, genel sekreter yardımcıları, ESHOT ve İZSU genel müdürleri, ihtiyaç halinde başkan danışmanları, ayrıca meslek odalarının, sivil toplum kuruluşlarının ve sendikaların temsilcileri olacak. Kriz Yönetim İcra Kurulu’nda ise belediye başkanı, genel sekreter ve bir üst düzey yönetici yer alacak. Bu iki ana kurulu Bilim Kurulu destekleyecek. İzmir Büyükşehir kriz belediyeciliğine geçti

Bu haber ilgini çekebilir ->  [Image "Header+-+Infinite+Scroll.png"] As designers, we need to consider how our designs will affect people, not just the bottom line. Scrolling without end has become standard in most social media feeds. On TikTok, there is no natural stopping point to a morning scroll other than the oft-ignored and strangely annoying “Tired Thumbs” promoted content encouraging users to take a break. But does TikTok really want you to put down your phone? If the app truly wanted users to limit their time, why would they provide a continuous, never-ending feed of content catered to users’ exact tastes? Not too long ago, social media feeds had an ending. You scrolled down to the bottom of the page, or else ran into content you had already viewed. Facebook and Instagram feeds were populated chronologically, so you would view your friend’s latest updates and then move on to other apps or activities. Now, thanks to infinite scroll the content is unending–you have your friends updates, content the algorithm has decided is relevant to your interests, and older posts sprinkled in to keep the page going and going and going. We–both users and user experience professionals–largely accept this as a normal practice, perhaps even a good one. We live in the attention economy, and the longer we can hold onto users’ attention, the better–right? Maybe not. Maybe the infinite scroll creates more problems, technical and social, than it fixes. All about infinite scroll Pagination vs. Perpetual Infinite scroll as we know it was invented by Aza Raskin, co-host of the aptly named podcast “Your Undivided Attention,” in 2006 while he worked at a user interface company called Humanized. His idea was to create an alternative to pagination, which was the familiar experience at the time: content was divided into pages and accessible by selecting certain pages via navigation at the bottom. We still see this in retail sites, as in the example below. [Image "Body+asset+1+%284%29.png"] The problem with pagination is that users have to click through the pages actively. Initially, this doesn’t seem like a big ask–just click a few more times. But we know that scrolling is easier than clicking, and there’s no need to wait for content to load. Mobile, touchscreen-based experiences work better with infinite scroll. Users will become more conscious of the time that they have spent paging through content if they notice that they are on page 12 as opposed to being in the middle of a who-knows-how-long scroll. The Nielsen Norman Group observes that “infinite scrolling minimizes interaction costs and increases user engagement.” Infinite scroll keeps users engaged and on the page because the page never ends: there is always something more to see, no wait to see it, and very few interactions. An annoying advertisement pops up? A twitch of the thumb banishes it, easy as pie. Pros of infinite scroll - Seamless, continuous content feed - Minimal interruptions = reduced bounce rates - Optimized for mobile - Minimized interaction costs - Increased user engagement All this leads to more time spent on the experience in question. Again, the attention economy demands that user experiences capture and keep user attention in order to be profitable. But there are some negatives to think on as well. First, let’s just consider the technical pitfalls of infinite scroll. Read the rest on Medium [Image "CTA+-+Light+Blue.png"]
ZİYARETÇİ YORUMLARI

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

BİR YORUM YAZ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.