‘Dijital devrimde sıradanlığı olağanüstü yapmak bizim elimizde’
Dijital teknolojinin sürekli kendini yenileyen bir evren olduğuna dikkati çeken Akgün, “Başarılı olmak için rakiplerinizden fark yaratmak zorundasınız” dedi
Mutfak Yapım Digital Medya Ajans Başkanı Murat Akgün, Ege Telgraf Web Tv’nin canlı yayın konuğu oldu, Gündem Özel programında İbrahim Koçbaş’ın dijital evrenle ilgili sorularını yanıtladı. Uzmanlığın her geçen geride kaldığı ve pazarın her geçen gün kendini yenileyen bir yapıda olduğunu belirten Akgün, dijital ve dijital pazarlama dünyası hakkında bilgiler verdi.
Mutfak Yapım’ın bir iş geliştirme ajansı olduğunu belirten Akgün, “İşin mutfağında olmak istediğimiz için bu ismi tercih ettik. Günümüzde benzeri firmaların yabancı dille karizmayı düzeltmek arasında bir yol aldığını gözlemliyoruz. Biz Türkiye’de hizmet veren bir firma olduğumuz için Türkçe bir isim seçmeyi uygun gördük. Hizmetlerimizi kendi ekip arkadaşlarımızla ve altyapımızla sunmaya özen gösteriyoruz. Yaklaşık 20 kişilik bir kadromuz var. Piyasadan transfer ettiklerimizin yanı sıra kendi geliştirdiğimiz arkadaşlarımız da mevcut. İzmir’i, İstanbul ya da Ankara ile kıyasladığımızda biraz da iklimden kaynaklanan bir yavaşlık söz konusu. Biz de bu yavaşlığın içerisinde hızlı adımlar atmaya çalışan bir firmayız. Hayata geçirmeye çalıştığımız kendi projelerimiz de var; ama müşterilerimize de oldukça kaliteli hizmetler vermeye çalışıyoruz” dedi.
‘FARK YARATMALI’
Dijital pazarlamanın avantajlarından bahseden Akgün, “Siz bir ayakkabı alacaksınız ve bir mağazaya gidiyorsunuz. En fazla kaç ürün görme şansınız metrekare ile orantılıdır. İnternet sitesinde çok daha fazla ürünü görebilirsiniz. Bir alışveriş yapmak için mağazaya gittiğinizde ayrıca zaman da kaybediyorsunuz. Aynı anda birçok e-ticaret firmasıyla fiyat kıyaslama şansınız da oluyoruz. Daha pratik bir yöntem olduğu için insanlar artık bu yöntemi tercih etmeye başladı” ifadelerini kullandı.
Dijital medyanın büyük bir evren olduğunu ve burada başarılı olmak için rakiplerinden bir şekilde fark yaratmak gerektiğine dikkati çeken Murat Akgün, “İşe, müşterinin internet sitesini ve sosyal medya hesaplarını incelemekle başlıyoruz. Sunduğu ürünlerin internet üzerinde satılabilme durumunu yorumlamaya çalışıyor ve rakiplerini takibe alıyoruz. Aslında buradan bakarsak Amerika’yı yeniden keşfetmiyoruz. Sıradanlığı olağanüstü yapmak bizim elimizde. Muhtemel rakip çok büyük bir maddi bütçeye sahip olabilir. Müşterimizin bütçe oranıyla neler yapılabileceğini kontrol ediyoruz. Tüm bunların sonunda fark yaratacak bir proje geliştirerek hayata geçirmeye çalışıyoruz. Son zamanlarda herkesin kafasında bir e-ticaret yapma fikri var. Domates ya da yumurta satmak da bir hayli mümkün… Dijital pazarda herhangi bir sınır yok. Burada bütün mesele o firmaya ya da siteye nasıl güvenip güvenemeyeceğinizin kararını vermek” diye konuştu.
‘YERLİ VE MİLLİ’
Sanayi Bakanlığı’nın yerli ve milli teknoloji konusunda çok duyarlı olduğunu söyleyen Akgün, “Bir ara işletim sistemi çalışmaları yapılıyordu. Bazı konularda yerli ve milli olması için ısrar etmenin çok yersiz olduğunu düşünüyorum. Windows’un karşısına işletim sistemi üreterek rakip olmak şu aşamadan sonra pek de mümkün değil; ama bazı sistemler de pek tabi hayata geçirilebilir. İşletim sistemi çok yapılamaz ama ofis programları yapılabilir. Türkiye’de bir ofis programı üretebilir ve bu pazarda fark yaratabiliriz. Devlet kurumlarında, okullardaki bilgisayarlarda ya da büyük şirketlerde bu programları kullanabiliriz” dedi.
GENÇLERE TAVSİYE…
Dijital medya ve pazarlamanın bir okulu olmadığını sadece kursları olduğunu söyleyen Mutfak Yapım Dijital Medya Ajans Başkanı Murat Akgün, bu alanda ilerlemek isteyenlere şu tavsiyelerde bulundu: “Sadece kursa gitmenize de gerek yok. İnternet üzerinden alabileceğiniz sunum programlarıyla da kendinizi geliştirebilirsiniz. Gençler kurs alıyor, okul okuyor ama burada öğrendikleri bilgiler gerçek hayatta istenilenle pek bağdaşmıyor. Okuldaki eğitimler teori ağırlıklı olduğu için geriden gelmek zorunda kalıyorlar. Üniversiteye ya da okula gitmek tabi ki önemli ama öncelik gelişim… Kendinizi geliştirebilirseniz, bu konuda merakınız da varsa zaten bir yerden sonra başarıyı yakalıyorsunuz.”
Son olarak, her firmanın dijital pazarlama içinde olması gerektiğini belirten Akgün, “Sadece perakende satış için değil, toptan satışlar konusunda da yeni pazarlar var. Teknoloji giderek gelişiyor ve bunun birçok varyasyonu var. Dijital medya iyi kullanıldığında müthiş fırsatlar sunduğu gibi kötü amaçlı kişilerin de fazla olduğu bir alan. Bu nedenle işinizi güvenilir kişilere yaptırmanızı öneriyoruz.