“İzmir bizim gözbebeğimiz dedirttik”

“İzmir bizim gözbebeğimiz dedirttik”
  • 12 Haziran 2018 13:43

Selcan Şerifaki \ Gazete Ege

İzmir Büyükşehir Belediyesi otobüs filosuna 25 tane daha ekledi. Bu otobüslerle birlikte  Büyükşehir belediyesi toplamda bin 507 otobüsü oldu. Açılış törenine Konak Belediye Başkanı Sema Pekdaş, Bornova Belediye Başkanı Olgun Atila, Gaziemir Belediyesi Başkanı Halil İbrahim Şenol, Güzelbahçe Başkanı Mustafa İnce ve sivil toplum kuruşları katıldı.

İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu, konuşmasına hükümete yüklenerek;  “ Eli yüzlü yüz zayıf sümüklü koskoca köy olarak nitelendirilen İzmir’i siyasetçilere bugün İzmir bizim göz bebeğimiz dedirtirsiniz” dedi.

ULAŞIMDA ÖRNEK ALINIYORUZ

Lizbon kentinin ulaşımda İzmir Büyükşehir Belediyesi’ni örnek aldığını kaydeden İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu, “Ulaşım büyük kentlerin büyük şehir belediyelerinin en önemli sorunu ve görevdir. Biz bu bilinçle çalışıyoruz.  Aklın ve bilimin rehberliğinde ulaşımda bir çok değişiklikler yapıyoruz. Yolumuza devam ediyoruz. Ulaşım da 14 senede ne yaptığımıza baktığımızda 15 yeni yolcu 3 yeni arabalı vapur. Yeni iskeleler, otobüsler… Güzelbahçe, Urla Mordoğan Foça’ya gidiyoruz. Ulaşımla turizmi de canlandırıyoruz.  Vapurlar için karar vermeden önce kurmaylarımla Lizbon’a gitmiştim. Körfezin koşullarına en uygun yer olarak belirlenmişti. Orada ulaşım sistemlerini araştırmıştık. Ulaşım koordinasyon merkezlerine gittik. Bizim yaptığımız Lizbon’daki ulaşım sisteminden çok çok ileriydi. Onlar bize kendilerinin anlatırken, sizden öğreneceğimiz çok şey var demişlerdi. Çok yenilikler yaptık ve sürdürmeye devam ediyoruz. Otobüs ve metroda klima yoktu. Alçak tabanlı otobüsümüz hemen hemen hiç yoktu. Şuan alçak tabanlı klimalı olmayan aracımız yok denilecek kadar az. Cumartesi 7.2’lik Narlıdere metrosunun temelini attık. Maliyeti 1 miyar TL oldu. Buca’da kredi görüşmelerini devam ettiriyoruz. Çok da iyi gidiyor.  2-3 milyarlı bir proje. Onay geldikten sonra hazırlıklarımızı yapacağız. Bununla birlikte 200 kilometreyi bulacağız” dedi.

İZBAN’DA SİNYALİZASYON YOK

Sinyalizasyon sistemine eleştiren Kocaoğlu, “Devlet Demir Yolları’yla ortak yaptığımız (tabi olursa) İZBAN’a ilave edeceğimiz Aliağa- Bergama çalışmalarımız başlayacak. Onun da alt ve üst yapılarını İzmir Büyükşehir yapacak.  Demir yolları İZBAN hattını gereği gibi çalıştırdığımızda bugün 350 bin taşıdığımız yolcu sayısı 700 bin kişiye kadar çıkacak. Bu İzmir trafiğine  karbon salınımını, çevre kirliliğini azaltacak. Bu projeden sonra raylı sistemini Türkiye’de ilk yaşayan kent olarak hazzını yaşacağız. Sinyalizasyon yok. Yokla var arasında bir sinyalizasyon var. Aralarında uzun mesafelerle çalıştırıyoruz. Aralarına tren yerleştiremiyoruz. BANYÖ trenlerinin ve yakın illerden gelen trenlerin mutlaka İZBAN’a kuzeyde Menemen’de güneyde Torbalı’ya aktarma yapılması gerekiyor. Böylece yolcularımıza kolaylık sağlayacak ama bir adım atamadık. Ekonomik değer neden verimli kullanılmaz, bunu da İzmirli hemşerilerimizin taktirine bırakıyoruz. 250 kilometre raylı 70 kilometreyi inşaat 179 kilometreyi çalıştırmanın hazzını yaşıyoruz. Bugün Konak tramvayla birlikte 800 bin yolcu taşıyoruz. Bu sisteme En az 1200 otobüse gerekiyor. Bu otobüslerin maliyetlerini düşünün. Bizim sistemimiz biraz large, şuna bedeva buna bedava.. Her yolcunun minimum maliyeti raylı sistemde 1 TL’dir. Biz raylı sisteme ne kadar dönersek, zararımız azalacaktır. Bizim şuan da biletimiz 2.86 kuruştur. Ortalaması 120 kuruş tahsil ediyoruz. Gerisi bedeva..” diye konuştu.

Bu haber ilgini çekebilir ->  AK Parti İzmir Milletvekili Ceyda Bölünmez Çankırı Dolmuşa Bindi Muavin Oldu

“TBMM’YE BİR TEKLİFTE BULUNDUK”

Ulaşım konusunda Türkiye Büyük Millet Meclisi’ne (TBMM) bir teklif sunduklarını belirten Kocaoğlu, “Yeni yollar açıyoruz. Bizim bir çok öncülük yaptık. Yerelde kalkınma modelini İzmir modeli olarak Türkiye’ye biz sunduk. Türkiye tarımı küçülürken, İzmir tarımı kata ve kat büyüttük. Kentsel dönüşümde yüzde yüz uzlaşmayla herkesin memnun olduğu bir sistem kurduk. Kentsel dönüşümü herkes, her kurum İzmir modelini yerinde dönüşüm ve yüzde yüz uzlaşıyla olarak rehber alıyor. Bazı belediyelerimiz bu örneği uygulamaya başlıyorlar. Giderek yaygınlaşacak. Bizde halk otobüsleri yok. Bizim öteden beri çalıştığımız entegrasyon sisteminin özü su. Birlikler kooperatifler uzlaşacak. Onları ESHOT ve Büyükşehir şemsiyesi altında bir yerde toplayacak. Seyir, sefer saatlerini ayarlanacak. Parayı ESHOT toplayacak. Böyle bir sisteme gerçekleşecek. Kanun hükmünde kararnameyle onu bedavaya taşıyacak. Bizim görevimiz olan ve özel sektörün karşılayacağı, (yani bu verildiğinde, paralel lafını sevmiyorum ama) paralel taşımacılık kalkacaktır. Kooperatifler, bizim çalıştığımız yerlerde olmayacaktır. Onların çalıştığı yerde de biz olmayacağız. Ama her şeyi Büyükşehir denetleyecek” dedi.

İZMİR BİZİM GÖZ BEBEĞİMİZ DEDİRTİRSİNİZ

“Eli yüzlü yüz zayıf sümüklü koskoca köy olarak nitelendirilen İzmir’i siyasetçilere bugün İzmir bizim göz bebeğimiz dedirtirsiniz” diye Kocaoğlu, “Ulaşımda hemşerilerimiz güvenli konforlu ulaşıma kavuşacaklar. Belediyecilik kentin kalkınmasına destek olmak ona göre projeler üretmek, ona göre yoluna devam etmektir. Yolumuza devam ettiğinizde hata payınız minimumuma inecektir. Hata payı sıfırla ihtiyaçları gidermektir. Hayali projeler değil aklın ve bilimin gerektiği projeleri hayata sürmektir. Eli yüzlü yüz zayıf sümüklü koskoca köy olarak nitelendirilen İzmir’i siyasetçilere bugün İzmir bizim göz bebeğimiz dedirttiniz. Bunun dedirttiğinizde hedefe ulaşmışınızdır. Hedeften kastım, işi yola koymuşunuzdur. Daha yapacak çok işimiz var. Vatandaşa daha iyi bir yaşam kriteri sunmak için çalışacağız. Çalışmalarını farkındalık yaratarak, İzmir özgür yaşamına iliklerine kadar yaşaması için çalışıyoruz. İzmir Büyükşehir Belediyesi olarak bir projeyle yola çıktık. Her yer İzmir gibi olsun. Her yer İzmir olsun dileğiyle otobüslerimiz hayırlı uğurlu olsun” diye konuştu.

“BU ZORLUKLAR BİZİM KİMLİĞİMİZ”

Konak Belediye Başkanı Sema Pekdaş, “İzmir özel ve güzel bir şehir. Tarihiyle kimliğiyle, yaşattığı ruhla farklı. Yüz eli yıllık  belediyecilikte dar yokuşlu merdivenli yollarıyla zorlukları yaşıyoruz. Bu zorluklar bizim kimliğimizdir. Sağlıklı ulaşımı da sağlamak durumdayız. İzmir için üretilmesi hemşerilerimizin kullanıma sürülmesi, büyük bir çaba değerli bir çaba gösteren Başkan İzmir Büyükşehir Belediyesi Başkanı Aziz Kocaoğlu olmak üzere hizmette emeği geçen herkese çok teşekkür ediyorum” dedi.

ZİYARETÇİ YORUMLARI

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

BİR YORUM YAZ

Bu site, istenmeyenleri azaltmak için Akismet kullanıyor. Yorum verilerinizin nasıl işlendiği hakkında daha fazla bilgi edinin.