Büyükşehir’de ‘2015’ Gerginliği

Büyükşehir’de ‘2015’ Gerginliği
  • 11 Ocak 2016 21:16

İzmir Büyükşehir Belediye Meclisi, yılın ilk toplantısını Aziz Kocaoğlu idaresinde gerçekleştirdi. Toplantıya, AK Parti Grup Başkanvekili Bilal Doğan’ın, Büyükşehir Belediyesi ile ilgili hazırladığı 2015 yılı değerlendirme raporu damgasını vurdu.

DOĞAN’DAN ELEŞTİRİ ÜSTÜNE ELEŞTİRİ

Raporu anlatarak 2015’i kötü bir yıl olarak nitelendiren Doğan,Geçen sene kentimiz için hüsranla sonuçlandı. Umarız fetret devrine giren İzmir 2016’da bir an önce silkelenip ayağa kalkar. Bizler 2016 yılının toparlanma yılı olmasını temenni ederken, hafızaları tazelemek adına geçen sene neler yaşandığıyla ilgili kısa bir hatırlatmada bulunacağız. 2015’e tıpkı 2014’te olduğu gibi büyük hayal kırıklıkları ile başladık. Geçen yıla, her seferinde dile getirdiğimiz başarısız bürokrasinin eseri olan aktarmalı sistem, Aşık Veysel Rekreasyon Alanı’ndaki kamulaştırmasız el atma davalarının acı faturası, Pasaport’taki kıyı tasarım faciasının izleriyle giriş yaptık. Bu hataların faturası İzmirlilerin cebinden karşılandı” dedi.
“İZMİR İÇİN KÜÇÜK AMA KOCAOĞLU İÇİN BÜYÜK ADIMLAR”

Projelerin tamamlanmasının sürekli geciktiğini belirten Doğan, “İzmir’de geçtiğimiz yıl İzmir için küçük ama Aziz Kocaoğlu için büyük adımlar atıldı. Bunları tek tek sayacak olursak, yapımı yılan hikayesine dönen İzmir Metrosu 9 yılın sonunda nihayet 2014’teki açılışın ardından 2015 yılında tam kapasite ile hizmet etmeye başladı. Yine İzmir için devrim sayılabilecek şekilde teleferik de 8 yılda tamamlanarak hizmete alındı. Gerçi, açılır açılmaz bakıma alındı ama o kadar kusur kadı kızında da olur… Yine İzmir’in yıllardır beklediği en büyük yatırım olan kent ekonomisinin baş tacı Fuar İzmir de defalarca ertelemenin ardından yaklaşık 10 yılda tamamlanmış oldu. Buradan özetle şu sonuç çıkıyor, İzmir’e yapılan büyük yatırımların ortalama tamamlanma süresi 9 yıldır” şeklinde konuştu.

TOPLU ULAŞIMA TOPLU SALVO!
Doğan 2015 yılında İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin toplu ulaşım eylemlerini eleştirerek, “Büyükşehir Belediyesi örnek yönetim anlayışı ile İzmirlileri 16 yıllık aradan sonra yeniden kağıt biletle tanıştırdı. Yani liseli gençlerimiz anne babalarından dinledikleri o meşhur bilet hikayelerine canlı canlı tanık oldu. Bize yaşattıkları bu nostaljiden ötürü ESHOT’un vizyon sahibi, ileri görüşlü yönetimine İzmirliler adına teşekkürlerimizi sunuyoruz. Kuşkusuz kolay olmamıştır, bu iş için yoğun bir çaba harcanmış ve tam 9 kez ihaleye çıkılmış. Krizin ve ortaya çıkan söz konusu kamu zararının faturası ise 14 milyon lirayı bulmuş. Yine geçtiğimiz yıl içerisinde bir başka devrimin altına imza atmak üzere kolları sıvayan ESHOT, 20 elektrikli otobüs için bir ihale gerçekleştirdi ve bu da KİK tarafından iptal edildi. Uyarılarımıza kulak asmayan ESHOT yönetimi son fuar döneminde yerli firmalar tarafından üretilen ve yurt dışına ithal edilen Türk malı elektrikli otobüsleri teste alarak ne kadar haklı olduğumuzu da bir kez daha göstermiş oldu. Umarız 2016’daki araç alımlarında yine benzer bir ihale kazası ile karşılaşmayız. İptal edilen ihaleler, bürokrasi faciaları ve yine zamanında tamamlanamayan işlerle gündeme gelen 2015’te İzmir Büyükşehir Belediyesi bir rekor denemesine de sahne oldu. Kentin su ve kanal hizmetlerini yerine getiren İZSU’nun, altını çizerek söylüyorum, tam 25 tır dolusu hurda malzemesi hurdacılara satılmaya çalışılırken, emniyet güçlerimizin başarılı operasyonu sonucunda suçüstü yakalandı” ifadelerini kullandı.

“UMARIZ İZMİR 9 YIL DAHA KAYBETMEZ”

Doğan, yarım kalan projeleri de eleştirerek, “Bunun dışında aktarmalı sistem eziyeti ve belediyenin inadı bu yıl da sürdü ve İzmirliler sonuçlarına bu sene de katlanmaya devam etti. Kent Koleji, Sosyal Yaşam Kampüsü gibi yatırımlar tıpkı diğerleri gibi çeşitli gerekçelerle zamanında tamamlanamadı. 10 yıl önce çürük raporu verilen içinde bulunduğumuz bu binada halen hiçbir çalışma yapılamadı. 11 yıldır çivi dahi çakılamayan kentsel dönüşüm projelerine geçen sene de bir türlü başlanamadı. Geçtiğimiz aylarda gündeme getirdiğimiz Kemeraltı’na can katacak Balıkçılar Çarşısı projesi için 4’üncü yıl da geride kalmasına karşın yine çivi dahi çakılamadı. Merakla beklenen tramvay projeleri start aldı ancak, her gün yeni bir değişiklikle kör topal ilerliyor. Daha önceden duyurulan ihale bitiş tarihine yetişmeyeceği aşikar ama umarız bari bu sefer vaktinde tamamlanır. Bornova’da apar topar açılan ve inşaatı taksit taksit ilerleyen Doğanlar Stadı’nın henüz faydasını göremedik. Kentin kangreni haline dönüşen altyapı sıkıntısı bu yıl da devam ederken, üzücü kazalar nedeniyle gençlerimizi sokaklarda sel vakalarında kaybettik. Alsancak ve Göztepe’de altyapı çalışmaları bitmek bilmiyor, çile devam ediyor. Ne kadar verimli olacağı ve aciliyeti tartışılan Mithatpaşa Altgeçit Projesi nedeniyle sahil yollarımız dev bir şantiyeye dönüştü. Bizim temennimiz, umarız bu projenin kaderi de metroya benzemesin ve altında kalmayalım. Umuyoruz ki İzmir bir 9 sene daha kaybetmez” dedi.

“BİRÇOK KOCAOĞLU KLASİĞİNE TANIK OLDUK”

Doğan, sözlerine şöyle devam etti:

“Bitmeyen yatırımlar, vaatler havada uçuştu. Yine birçok Kocaoğlu klasiğine tanık olduk. 2015’te söz verilen otopark projeleri yine başlamadı. İzmir fuarlar kenti olacakken, kentimizin neredeyse 90 yıllık geleneği haline gelen İEF’de bu yıl boşalan tezgahlar ve hüsranla karşılaştık. Geçen yıl onca yeni cadde, bulvar ve meydan vaadinin sadece ikisi hayata geçirilebildi. Bütün yollara çiçekler dikip kenti süslerken, kentin kangreni haline gelen ulaşım ve trafik sorunun çözümü için yeni yollar yapmayı bir kez daha unuttuk. Bir yılı daha konserlerle, şenliklerle geçirdik. İzmir dünya kenti olacakken, İzmirli zam mağduru oldu. Yeni yıla zam yağmuru ile uyandık ve İzmirliler toplu ulaşımdan suya, otoparklardan kültür sanata varıncaya kadar şokla karşılaştı. İzmirliler hizmet beklerken zamla karşılaştı. Türkiye’nin ikinci büyük kenti olmayı hedefleyen İzmir 2015’te bir arpa boyu yol alamamışken, 2016’dan çok da ümitli değiliz. Umarız 2016 hayırlara vesile olur ve İzmir bu geriye gidişten, kötü kaderinden kurtulur.”

“CİDDİYE ALINACAK ŞEYLER DEĞİL”

Doğan’ın eleştirilerine ilk yanıt, CHP Grup Başkanvekili Sırrı Aydoğan’dan geldi. Aydoğan, “Sayın mevkidaşımın basında çok demeçleri çıkıyor. Hiç cevap vermedim. Ciddiye alınacak şeyler değil. Bu bir faaliyet raporu değil. İnsanın konuşurken ne dediğini bilmesi lazım. Temcit pilavı gibi gecikti eleştirileri. Ta metroya kadar gittiniz. Bunlar beni gerçekten çok üzüyor. Belediyeler yasalar ile yönetiliyor, bu yasaları biz çıkarmıyoruz. Biz yasalara göre davranıyoruz. Eline iki tane bilet almış. KİK’e yapılan itirazdan sonra “Biletlere dönecek miyiz?” diye açıklama yapıyor. Bir grup başkanvekili ve bir belediye meclis üyesine yakıştırmadığım bir olay. KİK ihaleyi bozarsa sevinecek misiniz? Dam üstünde saksağan… Projeleri saymaya kalksam bitmez. Hiçbir başkana nasip olmayan yatırımlar sizin döneminizde bitirildi. İZBAN büyük cesaret ister. En büyük yatırımda hükümetin bir kuruş parası yok. Bu millet tırnakları ile yaptı bunları. Bu demiryolları bu milletin en fakir zamanlarında. İZBAN’ı yaparken o atıp tutanlar, İzmir için ölürüz diyenler bir kuruş vermedi. Ayıptır… Bütün yatırımı son kuruşuna kadar biz yaptık. Büyükşehir Belediyesi’nin on iki yılda hayata geçirdiği yatırımları onlar hayal bile edemez. Söylediklerinde bir tane ipe sapa gelir şey yok” şeklinde konuştu.

Bu haber ilgini çekebilir ->  Başkan Denizli: “Doğal gaz için çalışmalarımız hızla devam ediyor”

“İRADE, TAVIR, DURUŞ”

İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu ise eleştirilere toplu yanıt vererek şunları söyledi:

“2015 İzmir için, ülkemiz için kötü bir yıl oldu. Böyle olmasını kimse istemezdi. Türkiye için kayıp bir yıl oldu. Ama İzmir’de kayıp bir yıl olmadı. İzmir 2014 yılında yaptığı bir milyar 300 milyon liralık yatırım bütçesini yüzde 29 arttırdı. Aktarmalı sistemden bahsediyorsunuz. Aktarmalı sistem bu kentte uygulandı, oturdu ve siyasi malzeme haline getirenlerin dışında olumlu karşılandı. 2 lira 40 kuruşa kentin bir ucundan başka ucuna gidilen başka il var mı? Örnek gösterin. Pasaport’taki kıyı düzenlemesinde hatalı yapım olduğunu, işçiliğin iyi olduğunu söyleyen benim. Hiçbir şeyin üstünü kapatmadım, kapatmaya da niyetim yok. TC’de metroyu yapamıyorum diye havlu atmayan tek belediyeyiz. İki tane büyük il havlu atmıştır ve metro projelerini Ulaştırma Bakanlığı tamamlamıştır. İzmir Büyükşehir Belediyesi havlu atmamıştır ve projesini, parasını, her şeyini bulup metroyu yapmıştır. Bu bir iradedir. Bu bir tavırdır, duruştur, hizmet aşkıdır. Ben yapamadım bakanlık yapsın deyip işin içinden çıkmak başka şeydir. İzmir Büyükşehir Belediye başkanına havlu atmak yakışmaz. Bitirdik, 350 bin kişi seyahat diyor. Hangi metro projesinde bu kadar kişi taşınıyor? Biz raylı sisteme inanıyoruz, gerekli desteği, gerekli yatırımı yapıyoruz.

“FUAR İZMİR KADAR VİZYONUNUZ OLACAK”

Fuar İzmir’i eleştiriyorsunuz. Proje 9 senede bitmedi. Zamanında bitti. Projesi, kamulaştırması, hazırlık sürecinin ardından inşaatı zamanında bitti. Fuar İzmir projesi kadar kentinizi düşüneceksiniz. Fuar İzmir kadar vizyonunuz olacak, büyük düşüneceksiniz. Bir Allah’ın kulunun bir kuruş parası yok. Dünyada hiçbir metropol kenti paçaları sıvayıp da ben bu kenti kalkındıracağım, bu kenti fuarlar kenti yapacağım deyip böyle bir projeye imza atmamıştır.

“KANUN KOYUCU BEN DEĞİLİM”

Elektrikli otobüsleri alacağız. İhalelerimiz iptal edilir, yenilenir, tüm kamu kurumlarında aynı davalar, süreçler var. Hangi kamu kurumunda ihaleler iptal edilmiyor? O da ayrı bir garabettir. İhale mevzuatındaki çelişki yumağıdır. Kanun koyucu ben değilim. İhale mevzuatı daha şeffaf şekilde düzenlenirse, ihaleler daha az iptal olur. İZSU’da hurda malzemelerin çalınması bir adi hırsızlık vakasıdır. Sorumluları yakalandı, adliyeye teslim edildi. Sanki bu malzemenin çalınmasını Büyükşehir Belediye Başkanı organize etti… Bizde böyle bir şey yok, kusura bakmayın.

“BİNA BULAMIYORUM”

Kent Koleji ve Sosyal Yaşam Kampüsü projelerinin niye uzadığını siz de iyi biliyorsunuz. 3-4 ay gecikmeli bitecek. Belediyenin binası çürük. Bina bulamıyorum. Özel idarenin 25 bin metrekare binası ve bu kentin emlak vergileri ile yapılan binası, Büyükşehir Belediyesi’nin hakkıdır. Nereden bakarsanız bakın. Mevzuat açısından da, vicdanen de hakkıdır. Verin şu binayı bize… İl Özel İdaresi’nin tüm görevlerini Büyükşehir Belediyesi üstlendi. Eski binanın yarısını vereceğine, yeni binayı bize verin, biz de binamızı taşıyalım, burayı adam edelim. Şeriatın kestiği parmak acımaz… Niye verilmiyor? Niye iktidarın meclis üyeleri bunu halletmiyor? Niye gidip de siyaseten burayı almıyor? Orada 80 tane kız çocuğu okuyor. Orada kız çocuğuna imam hatip mi olur? Burada yerleşim yok, oturan yok, şartları uygun değil. İmam Hatip’e giden de benim kızım. İşkence gibi kızları getirip öğrenci okutacak yer değil. İmam Hatip’e değil, yerine karşıyım. 25 bin metrekare bina benim hakkım. 25 bin metrekare binada 80 çocuk okutulur mu?” dedi.

“İZMİR BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ İNSANLARI EVSİZ BIRAKMADI”

Kentsel dönüşüm projelerinin ilki Kadifekale’de hayata geçirildi. İzmir Büyükşehir Belediyesi İstanbul Fikirtepe ve Sulukule’deki gibi bu memlekette facia yaratmadı, insanları evsiz bırakmadı. Ankara’daki projeler özel kanunla yapıldı. Çok geç kalmamıza rağmen en ileri durumda olan ve en doğru çözümü üreten İzmir’dir” şeklinde konuştu. Göreve geldiğinde 11 kilometre raylı sistem devraldığını da hatırlatan Kocaoğlu, “190 kilometre devredeceğim. Eğer bir değişiklik olmazsa bu sene Bergama’nın da ihalesine çıkılabilir” dedi.

“ONU YAPMAM, BUNA GELMEM”

Doğanlar Stadı’nı niye eleştirirsin? Üç dört senedir yerim dar, oynayamıyorum diyorsunuz. Üç dört senedir dolanıyorsunuz. Örnekköy’de yer tahsisi yapıldı. Onu yapmam, buna gelmem… İzmir Büyükşehir Belediyesi altyapı çalışmalarında en önemli projeleri hayata geçiriyor. Yağmur suyu ve kanalizasyon ayrıştırma projesi kentin gündemine ancak geldi. Geçen gün TÜİK 2012 rakamları ile kentlerin artıma kapasitelerini yayınladı. İzmir’de kişi başına 69 litre su arıtılıyor. Ankara ve İstanbul’dan fazla. Otopark projelerini hayata geçiriyoruz, yeni tesislerin ihalesi bitti.
“HANGİ BELEDİYE BAŞKANI ZAM YAPMAK İSTER?”

İzmir Büyükşehir Belediyesi su ve otobüs zamlarıyla vatandaşı perişan etti ya…  Belediyeler bu zamları iş olsun, laf olsun diye mi yapıyor? Hangi belediye başkanı zam yapmak ister? Enflasyonun yüzde 9 olduğu bir ülkede her yılbaşında işin durumuna göre yüzde 5 ile yüzde 10 arasında zam yapılmaktadır.”

ZİYARETÇİ YORUMLARI

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

BİR YORUM YAZ

Bu site, istenmeyenleri azaltmak için Akismet kullanıyor. Yorum verilerinizin nasıl işlendiği hakkında daha fazla bilgi edinin.