İzmir’i Mercek Altına Aldılar
Türkiye’nin yeni fuarcılık mabedi “Fuar İzmir” ile birlikte çıtasını yükselten İZFAŞ, 2016 yılı fuarlarının büyüme hedefini yüzde 13 olarak belirledi. Dünyanın sayılı fuar ve kongrelerini kente getirmek için seferberlik ilan eden İzmir Büyükşehir Belediyesi, bu amaç doğrultusunda kıtalararası mekik diplomasisine başladı.
İzmir Büyükşehir Belediyesi, kent tarihinin en büyük yatırımlarından birine imza atarak hizmete açtığı “Fuar İzmir” ile fuarcılık sektörünün hedeflerini de büyüttü. 330 bin m² alanı, modern mimarisi ve potansiyeliyle ünü Türkiye sınırlarını aşan tesisin işletmecisi İZFAŞ, 2016 yılında fuarlarını yüzde 13 oranında büyütmeyi hedefledi. Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu’nun İzmir’in kalkınmasında fuar ve kongre faaliyetlerinin önemli bir kaldıraç rolü üstleneceğine ilişkin vizyonu doğrultusunda İZFAŞ, kısa-orta ve uzun vadeli planlarla adeta “kıtalararası mekik” dokumaya başladı.
Önce 2016 hedefini hayata geçirmek için harekete geçen İZFAŞ kurmayları, ilk etapta Boatshow, Travel Turkey, Olivtech ve Ekoloji gibi fuarları büyütme hedefine kilitlendi. Bu amaçla sektöre öncülük eden dernek ve kuruluşlarla işbirliğine yönelik çeşitli stratejik anlaşmalar yapıldı. UBM, Messe Stuttgart, Messe München, Artexis/SMG, TÜYAP, Aktif Fuarcılık ve HRF Fuarcılık gibi önemli firmalar, İzmir’de fuar düzenlemek üzere çalışmalara başladı.
Fuarcılıkta “ölü sezon” olarak kabul edilen Haziran, Temmuz, Ağustos ve Ocak aylarına yönelik kongre ve toplantılarla doluluk oranının daha yukarı çıkartılması için de planlı çalışmalar yürütülüyor. IMEX Frankfurt Fuarı’na, “Meet in Med”in İzmir’deki “The Market” etkinliğine ve Uluslararası Fuarlar Endüstrisi Birliği UFI’nin 82. Uluslararası Toplantısı’na katılan İZFAŞ heyeti, buralarda ikili görüşmeler yaparak, önümüzdeki yılların uluslararası etkinliklerinin kente getirilmesi adına önemli adımlar attı. Türk Dişhekimleri Birliği de 2016 yılındaki Uluslararası Dişhekimliği Kongresi’ni Fuar İzmir’de gerçekleştirme kararı aldı.
İzmir’i mercek altına aldılar
İzfaş, tanıtım amacıyla bir çok uluslararası organizasyona etkin katılım sağladı. Bunların en önemlileri arasında yer alan ve hem şehirlerin hem de ülkelerin kendilerini büyük organizasyon firmalarına tanıttığı IMEX Frankfurt Fuarı da yer aldı. İZFAŞ, 2016’da bu fuara İzmir CVB ve İzmir otelleriyle birlikte daha etkin bir katılım hazırlıklarına başladı.
Dünyanın yakından tanıdığı Fujitsu firması, 2018’de planladığı üst düzey 5000 kişilik yemek organizasyonu için Münih ve Lyon’un yanı sıra İzmir’i de aday kentler arasına aldı.
İzfaş, Uluslararası Fuarlar Endüstrisi Birliği olan UFI’nin 82. uluslararası toplantısına gümüş sponsor olarak katılım gösteren 500’den fazla fuar organizatörüyle bir araya geldi. Bu görüşmeler sonucunda 2017 yılında UFI kongresinin İzmir’de yapılabilmesi adına da ilk adım atıldı. Ayrıca Artexis/SMG ve UBM gibi dünyaca bilinen firmalar da Fuar İzmir’de fuarlar düzenlemek amacıyla kente geldi.
7 milyon havayolu yolcusuna ulaşıldı
Mevcut fuarların büyüyebilmesi adına hem katılımcı, hem de ziyaretçi bazında ulusal ve uluslararası çalışmalar yapan İZFAŞ, fuarlarla birlikte İzmir’in tanıtımına da büyük önem veriyor. Tanıtım çalışmaları kapsamında Türk Hava Yolları, Sunexpress, Pegasus, Lufthansa ve Emirates gibi havayollarının dergileri kanalıyla 7 milyondan fazla kişiye ulaşıldı. Almanya, İngiltere, İtalya, İspanya, Rusya, İran, Beyrut, Dubai, Hindistan, Fransa ve Hollanda’daki sektörel dergilerde ise IF Wedding Fashion, Shoexpo, Marble, Olivtech, Ekoloji ve Travel Turkey fuarlarının ilan ve tanıtımları yayınlandı.
Yurtiçinde, özellikle İstanbul havalimanı ve fuar merkezleri yakınında, yurtdışında ise Duesseldorf Boatshow ve Milano Micam fuarlarında havaalanı ve metrolarda açık hava tanıtım çalışmaları yapıldı.
Ayrıca dünyaca ünlü Micam, Mosshoes, Garda, Barcelona Bridal, GDS, Big 5, Interbride, Verona Marmomacc, SiSposa, New York Bridal, Biofach, Düsseldorf Boatshow, ITB, WTM Londra, Chinaplas, Fakuma, Harrogate, Expoliva, Gulfood ve Inateks fuarlarına katılan İZFAŞ heyetleri, buralarda Shoexpo, If Wedding, Marble, Ekoloji, Olivtech, Boatshow, Travel Turkey İzmir ve Plastech fuarlarının tanıtımını gerçekleştirdi.
Azerbaycan ve Gürcistan aracılığıyla Kafkasya bölgesine uzanan İZFAŞ, yeni hedef olarak belirlediği Afrika pazarı için de İzmir’de okuyan Afrikalı öğrencileri bile devreye soktu. Arap ülkeleri ve İran’la sürdürülen başarılı temasların Fuar İzmir katılımını olumlu yönde etkileyeceği bildirildi.
Avrupa pazarında etkinliğimiz artıyor
İZFAŞ yönetimi fuarcılık faaliyetlerini geliştirme adına yurtdışındaki birçok kuruluşla da işbirliği yapıyor. İZFAŞ’ın karşılıklı ziyaretlerle işbirliği yaptığı yabancı kuruluşlar şunlar:
- İtalya: Marmomacc – İtalyan Makineciler Federasyonu, İtalyan Ticaret Odası, İtalyan Ayakkabı Üreticileri Odası, İtalyan Kalkınma Ajansı
- İspanya: İspanyol Makine Üreticileri Derneği
- Yunanistan: Atina Ticaret Odası, Selanik Ticaret Odası
- Makedonya: Üsküp Ticaret Odası, Makedon Moda Federasyonu, Makedonya Kalkınma Ajansı
- Kosova: Kosova Kalkınma Ajansı, Priştina ve Prizen Tüccarlar ve Sanayiciler Odası, Kosova Ticaret Odası, Kosova-Türk İşadamları Derneği
- Sırbistan: Belgrad Ticaret Odası, Sırbistan Kalkınma Ajansı, Sırp Modacılar Federasyonu
- Bosna-Hersek: Saraybosna Ticaret Odası, Bosna-Hersek Kalkınma Ajansı, Saraybosnalı İş Adamları Derneği, Bosna-Hersek İthalat ve İhracat Kurulu
- Arnavutluk: Tiran Ticaret Odası, Arnavutluk Kalkınma Ajansı
- Karadağ: Karadağ Kalkınma Ajansı, Karadağ Ticaret Odası, Karadağ İthalat ve İhracat Kurulu
- Bulgaristan: Sofya ve Plovdiv Ticaret odaları, Bulgaristan Kalkınma Ajansı, Bulgar-Türk İşadamları Derneği
- Gürcistan: Tiflis Ticaret Odası, Gürcistan Türk İşadamları Derneği, Gürcistan Tanıtım ve Kalkınma Ofisi
- Azerbaycan: Azerbaycan Promosyon Ajansı, Bakü Ticaret Odası, Azerbaycan Ticaret Odası, Azeri Türk İşadamları Derneği, Azerbaycan Türk İşadamları Derneği