Son Haberler

İzmir 25 milyon Euro’luk Horizon çağrısına başvurdu

İzmir 25 milyon Euro’luk Horizon çağrısına başvurdu
  • 6 Nisan 2023 10:59
  • A+
    A-

İklim krizine karşı yerel yönetim vizyonu ve eylem planlarıyla fark yaratan İzmir, 2023 Avrupa Ufuk kapsamında 25 milyon Euro’luk bütçeye sahip HORIZON-MISS-2023-CIT-01-01 çağrısına başvuru sürecini başlattı. Projenin tamamlanmasının ardından elde edilecek hibe İzmir’in sürdürülebilir ulaşım yatırımlarında kullanılacak.

Avrupa Birliği’nin iklim değişikliğinin yarattığı tehditlere karşı dirençli kentler oluşturmak adına başlattığı İklim Nötr ve Akıllı Şehirler Misyonu’na seçilen İzmir,  2023 Avrupa Ufuk kapsamında 25 Milyon Euro’luk bütçeye sahip HORIZON-MISS-2023-CIT-01-01 çağrısına başvuru sürecini başlattı. “Mobility Adaları” konsepti ile başvuru yapacak İzmir Büyükşehir Belediyesi, proje süreci boyunca 12 farklı Avrupa şehrine liderlik yapacak.

İzmir Büyükşehir Belediyesi Ulaşım Dairesi Başkanlığı, TÜBİTAK, İzmir Ticaret Odası, İzmir Ekonomi Üniversitesi ve İzmir Yüksek Teknoloji Enstitüsü’yle birlikte proje sürecini yönetecek. Süreçte 150’den fazla teknolojik firmayı kapsayan ve Avrupa’da ITS endüstri standartlarını tanımlayan akıllı bir ulaşım sistemi organizasyonu olan ERTICO ile beraber hareketlilik alanında çeşitli çalışmaları bulunan paydaşlar bir ekip olarak kapsamlı bir proje hazırlayacak. Proje tamamlanınca elde edilecek hibe İzmir’in sürdürülebilir ulaşım yatırımlarında kullanılacak.

İzmir 25 milyon Euro’luk Horizon çağrısına başvurdu
Bu haber ilgini çekebilir ->  [Image "Header+-+Japanese+websites.png"] How to analyze design choices without jumping to conclusions. Over the years, I have had many encounters with Japanese websites — be it researching visa requirements, planning trips, or simply ordering something online. And it took me a loooong while to get used to the walls of text, lavish use of bright colors & 10+ different fonts that sites like this one throw in your face: [Image "Body+-+Asset+1.png"] Though there are numerous examples of sites with a more minimalistic and easy to navigate design for someone used to Western websites, it is worth examining why this more convoluted style remains prevalent in Japan. And just to be clear, these are not remnants from the past, but maintained sites that — in many cases — were last updated in 2023. [Image "Body+-+Asset+2.png"] There are several angles from which we can analyze this design approach: - Fonts & Front-End Website Development Constraints - Technological Development & Stagnation - Institutional Digital Literacy (or the lack thereof) - Cultural Influence As with most topics, it is likely that there is no one right answer, but rather that this website design is the result of various factors interplaying over time. Fonts & Front-End Website Development Constraints Whereas creating new fonts for romanized languages can be an enjoyable challenge everyone with a basic understanding of typography, an appropriate program & some time on their hands, can take on, doing the same for Japanese is an endeavour on a whole other level. To create a font from scratch in English you’ll be looking at around 230 glyphs — a glyph being a single representation of a given letter (A a a counting as 3 glyphs) — or 840 glyphs if you want to cover all languages based on the Latin alphabet. For Japanese, as a result of the three different writing systems and countless Kanji, you will be easily looking at 7,000–16,000 glyphs or even more. So, creating a new font in Japanese requires both an organized team effort and a lot more time than its Latin counterparts. It won’t come as a surprise then that similar workloads ensue for Chinese and (Hanja) Korean fonts, leading to these languages being often covered in what are called CJK fonts. And with less designers rising to this particular challenge, there are less fonts to choose from when building a website. Add this to the lack of capitalization and Japanese fonts being accompanied by longer loading times due to referencing larger libraries, and you end up with having to use different means in order to create visual hierarchy. — Read the rest on Medium [Image "Upsell+-+Light+Gray+%281%29.png"]
ETİKETLER:
ZİYARETÇİ YORUMLARI

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

BİR YORUM YAZ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.