Başkan Soyer : “Turizmde pasta küçülüyor ama… “
25-27 Şubat tarihlerinde 14. kez gerçekleşecek olan Travel Turkey İzmir Fuarı, ilk kez dijital olarak kapılarını açacak. Zoom üzerinden yapılan tanıtım toplantısında konuşan İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Tunç Soyer, pastanın küçülmesiyle birlikte rekabetin artacağını söylerken, rekabeti bir kenara bırakıp dayanışma yapılması gerektiğine dikkat çekti.
Gazete Ege/ İzmir’in en önemli fuarlarından biri olan Travel Turkey İzmir Fuarı, pandemi dolayısıyla bir ilki gerçekleştirerek kapılarını dijital ortamda açacak. 14.’sü gerçekleşecek olan turizm fuarının bu yılki teması Patara Antik Kenti olarak belirlendi.
Türkiye’de bir ilk olacak olan dijital turizm fuarının tanıtım toplantısı da sanal ortamda gerçekleşti. Toplantıya, İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Tunç Soyer, Türkiye Otelciler Federasyonu Başkanı Sururi Çorabatır, Ticaret Odası Yönetim Kurulu Başkanı Mahmut Özgener ve TÜRSAB Başkanı Firuz Bağlıkaya ile basın mensupları katıldı.
Toplantında öne çıkan detaylar ise pandemi süreci ile kan kaybı yaşayan turizm sektörünü yeni dünyaya entegre etmek ve dijital platformların önemi oldu.
“DEĞİŞİMİ FIRSATA ÇEVİREN ŞEHİR”
Dijital fuarların İzmirli yazılımcılar tarafından geliştirildiğini söyleyerek sözlerine başlayan İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Tunç Soyer, “Turizm sektörünün ilk sanal fuarı olan Travel Turkey İzmir Fuarı, dünyanın dört bir yanından turizm profesyonellerini buluşturacak. Turizm sektörünü canlandıracak ve yepyeni bir bakış açısı sunacak. Turizm sektöründe yüzde 60 ila 80 arasında büyük düşüşler yaşandı. Turizmin etkilediği sektörler de aynı riski taşıyor. İzmir’in dünya ölçeğinde çekim merkezi olması için çalışıyoruz. Pandemi sürecinde turizm hijyen kurulu kurmuştuk. Turuncu çember uygulamasını hayata geçirdik. İzmir Vakfı ve İzmir Kalkınma Ajansı’yla ilk dijital ansiklopediye sahip olduk. İzmir’in dijital destinasyon envanterini hazırlayarak İzmir’i dünyaya tanıtmak için önemli bir adım attık. Sadece tüketen değil yeni trendler üreten bir kent çabası olma içindeyiz. Pandemi sonrası dönemde İzmir’in, değişimi fırsata çeviren bir şehir olması için çalışıyoruz. Küresel, ulusal ve yerel işbirliklerini güçlendiriyoruz. Yeni normal döneminde pasta küçüldüğü için rekabet artacak. Bu dinamiklerin aralarındaki rekabeti bırakarak güçlü bir dayanışmaya ihtiyaç duyduğunu düşünüyoruz.” dedi.
TURİZMDE AŞI UMUDU
Otelciler birliği başkanı Suriri Çorabatır, oteller ve bölgenin tanıtımında fuarların büyük önem taşıdığını belirterek, eskiye oranla turizm rakamlarında büyük bir düşüş olduğunun altını çizdi. Çorabatır, ” Geçen yıl olduğu gibi sağlıklı turizm sertifikası ile tüm dünyaya örnek olmaya çalıştık. Bu yıl da tedbirlere uyulması hayati önem taşıyor. Aşılama çalışması ve tanıtım atağı ile turizmden beslenen onlarca sektörü ayakta tutmak bizim elimizde.” dedi.
“2019 RAKAMLARINA 2023’TE ULAŞILABİLECEK”
Travel Turkey’in fuarlar kenti İzmir’in marka etkinliklerinden biri olduğuna dikkat çeken Ticaret Odası Yönetim Kurulu Başkanı Mahmut Özgener, “Bu zorlu süreç, fuarcılığın biçim değiştirmesine sebep oldu. Tamamen dijitalleşmek zorunda kaldık. Bu değişime ayak uydurabilenlerden birisi İZFAŞ. İşlevsel ve kullanıcı dostu bir sanal platform üretti. Yine yerli ve yabancı müşterileri görebilecek, ürün ve hizmetlerimizi tanıtabileceğiz. Fuar boyunca online oturumlar ve özel etkinlikler İzmir’in, dünyanın dört bir köşesine tanıtımına katkı sağlayacaktır. Küresel ölçekte 2019 rakamlarına 2023 yılının sonunda ulaşılacağı tahmin ediliyor. Etkin risk yönetimi; kaynakların düzenli kullanımı ve yeni nesil iş yapış modelini hayatımıza geçirmesini sağlıyor. Dünya, 2021 yılı ile farklı bir dönemden söz ediyor olacak. 5-10 yıl içinde dijital dönüşüm seyahat endüstrisini de farklı kılabilecek. Pandemi nedeniyle revenge travel kavramı önem kazanacak. Yeni nesil gezginlerde beklentiler farklılaşacak. Teknoloji ve sürdürülebilirlikle bütünleşen seyahat biçimlerini hep birlikte yaratmalıyız. Odamızın, başından beri takip ettiği dijital göçebeler giderek önem kazanıyor.” dedi.
“EN ÇOK EGE BÖLGESİ TERCİH EDİLİYOR”
Turistlerin bundan sonraki süreçte vaka sayısına değil aşılanma sayısına bakacağını vurgulayan ve turizm sektörünün ilk aşılanması gereken grup olduğunu belirten TÜRSAB Başkanı Firuz Bağlıkaya, “Sektör, ülke ve dünya olarak daha önce deneyimlemediğimiz bir sıkıntıda. İnsanlara umut vereceğine inandığımız turizme aşkla sarılmalıyız. İzmir’den dünyaya, inançla ve inatla “Nerede kalmıştık?” diyoruz. Hep birlikte yarattığımız sinerji, tüm sektöre önümüzdeki yıllar için umut aşılayacak. Fuarlar ekonominin göstergesidir. İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı’nın bakışı, bölge turizminin gelişimi için büyük bir değer. İnsanlar bahar aylarından başlayarak hak ettikleri tatili yapmak isteyecektir. Fuar sürecinde, ülkemizin salgında aldığı mücadeleleri dünyanın her yerinden katılan ziyaretçilerimize anlatma imkanımız olacak. Ev ve villa turizmi, doğa turizmi isteği arttı. Yaptırdığımız ankete göre yurt içinde en çok tercih edilen bölge ise Ege Bölgesi.
Travel Turkey İzmir Fuari, 3D modellemesi ile sanal platformda yer alacak ve yeni iş bağlantıları dijital ortam üzerinden kurulacak. 2019 yılında gerçekleşen fuar, 48.000 kişiyi ağırlamıştı.