BUCA METRO HATTI PROJESİ TBBM GÜNDEMİNDE!

BUCA METRO HATTI PROJESİ TBBM GÜNDEMİNDE!
  • 11 Temmuz 2019, 11:03
CHP İzmir Milletvekili ve Çevre Komisyonu Sözcüsü Murat Bakan, İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin
kendi imkanlarıyla yapacağı Buca Metro hattı projesi için Cumhurbaşkanlığı Strateji ve Bütçe
Başkanlığı tarafından 18 aydır verilmeyen onayı TBBM gündemine taşıdı. İzmir’in para değil onay
istediğini belirten CHP’li Bakan, “18 aydır onaylanmayan proje İzmir’e her 1 dolar için
yaklaşık 2 TL zarar ettirdi” dedi.
İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin kendi imkânlarıyla yapmak istediği Buca Metro Hattı projesi
28 Aralık 2017 tarihinde Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı, Altyapı Yatırımları Genel
Müdürlüğü’nden onay aldı. Ancak projenin yatırım programına girmesi gerekliliği için
gereken onay Cumhurbaşkanlığı Strateji ve Bütçe Başkanlığı tarafından 18 aydır verilmedi.
İzmir Büyükşehir Belediyesi projenin 2018 ve 2019 yılı yatırım programlarına alınması için
05 Aralık 2017, 18 Eylül 2018 ve 13 Mart 2019 tarihlerinde ilgili bakanlığa üç kez resmi
başvuruda bulunuyor. İzmir Büyükşehir Belediyesi projeyi uluslar arası krediyle yapacağını
belirtmesine rağmen 18 aydır onay alamıyor. Döviz kurunda yaşanan dalgalanmalar nedeniyle
artan maliyetin tek sorumlusu ise projeyi onaylamayan Cumhurbaşkanlığı Strateji ve Bütçe
Başkanlığı’dır.
“İZMİR’E ZARARI HER 1 DOLAR BAŞINA 2 TL’DİR”
28 Aralık 2017’den itibaren onay bekleyen Buca Metro hattı projesinin İzmir’in bütçesine
verdiği zararın tek sorumlusunun Saray’a bağlı Cumhurbaşkanlığı Strateji ve Bütçe
Başkanlığı olduğuna dikkat çeken CHP İzmir Milletvekili ve Çevre Komisyonu Sözcüsü Murat
Bakan, “Buca Metro hattı projesine 18 aydır verilmeyen onay, Büyükşehir Belediyesi’nin
İzmirlilere hizmetini de engellemektedir. İktidar partisinin sadece bu projedeki tutumu bile
İzmir’e karşı dürüst ve samimi olmadığını gösteriyor! Büyükşehir, kendi imkanlarıyla hayata
geçireceği proje için 18 aydır Cumhurbaşkanlığı Strateji ve Bütçe Başkanlığı’nın onayını
bekliyor. Zamanında verilmeyen onayın İzmir’e maliyeti ise her 1 Dolar’da yaklaşık 2 TL
olacaktır. Çünkü o tarihte 1 Dolar 3,7335 TL iken bugün 5.6 TL’dir. Yani İzmir her 1 dolar
başına yaklaşık 2 TL zarar ettirildi. Projenin artan bu maliyeti ise direkt olarak vatandaşın
cebinden çıkacak! Bu zararın tek sorumlusu ise Saray’dır” dedi.
İZMİR, PARA DEĞİL ONAY İSTİYOR!
18 aydır onaylanmadığı için projenin maliyetinin arttığını ve sorumlusunun iktidar olduğunu
belirten CHP’li Bakan, sözlerini şöyle sürdürdü: Buca metrosunun yaklaşık 10 yıldır
yapılamamasının tek sorumlusu ise iktidar partisidir. Ankara’nın yarım kalan metrosu için
iktidar 2010 yılında yasa değiştiriyor ve Ulaştırma Bakanlığı 3 büyük kentte metro yapmak
istediğini belirtiyor. İzmir’de o tarihte elindeki metro yapılmaya müsait alanları bildiriyor.
Ancak bu süreç ilerlemiyor. Büyükşehir’de hem Buca hem de Narlıdere metrosu için yapım
sürecini başlatıyor. İzmir’in kendi öz kaynaklarıyla yapabilecek güçte olmasına rağmen
finansman ihtiyacı için mevzuat gereği yatırım programına girmesi gerekiyor. Bu devlet
garantisi demek değildir. Zaten İzmir’in hiçbir projesinde de devlet garantisi yoktur! İzmir
yatırım programına girme talebini hem Buca hem de Narlıdere için ayrı ayrı iletiyor. Bu
talepler arasındaki fark ise 6 aydır. Bu süreçte ise başkanlık sistemine geçiliyor. Yeni

sistemde ise yatırım programına girme kararını verecek olan Kalkınma Bakanlığı
kaldırılmıştır. 18 ay onay verilmemesi nedeniyle İzmir projeyi 5.6 TL’den yapmak
zorundadır. İstanbul gibi merkezi hükümetten desteklenmeyen, en çok vergi verdiği halde en
az hizmeti alan İzmir, para değil onay istiyor!
CHP İzmir Milletvekili ve Çevre Komisyonu Sözcüsü Murat Bakan, Cumhurbaşkanı Yardımcısı Fuat
Oktay tarafından yanıtlanması istemiyle yazılı soru önergesi verdi.
CHP’Lİ VEKİL FUAT OKTAY’A SORDU:
1 – 28 Aralık 2017 tarihinde Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı Altyapı Yatırımları Genel
Müdürlüğü tarafından onaylanan Buca Metro Hattı projesinin Cumhurbaşkanlığı Strateji ve
Bütçe Başkanlığı tarafından hala onaylanmamasının nedeni nedir?
2 – İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin kendi imkanlarıyla hayata geçireceği bu projede ortaya
çıkan gecikmeden ötürü uğratıldığı zararı Devlet nasıl telafi edecektir?
Bu haber ilgini çekebilir ->  KARGEM, LGS’de Türkiye şampiyonu çıkardı
ETİKETLER:
ZİYARETÇİ YORUMLARI

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

BİR YORUM YAZ